14 °C Budapest
Férfi kezében hitelkártya és laptopot használ otthon, Üzletember vagy vállalkozó dolgozik, Online vásárlás, e-kereskedelem, internet banki, pénzköltés koncepció.

Ezt eddig kevés dolgozó tudta a SZÉP-kártyájáról: indulhat a nagy költekezés?

2025. április 23. 17:03

A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok kétharmada havi több alkalommal is használja – derült ki egy friss felmérésből. Felhasználói népszerűsége mellett a gazdaság hajtóereje is, hiszen többletfogyasztást generál: háromból ketten többet költenek vele, mint nélküle tennék. Bár szűkebb felhasználói körrel, az egészségpénztár is kedvelt juttatás, elsősorban gyógyszerekre és gyógyászati segédeszközökre fordítják. A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a részletfizetésre: minden ötödik válaszadó fontolgatja, hogy online áruhitel segítségével vásárol nagyobb értékű terméket.

A Széchenyi Pihenőkártya mára nemcsak a hazai turizmus és vendéglátás egyik meghatározó motorja, hanem a magyarok mindennapi pénzügyi tervezésének is szerves része - derült ki a Pepita.hu friss felméréséből.. A kutatás szerint a SZÉP-kártya tulajdonosok kétharmada havonta többször is használja cafeteria keretét, ami egyértelműen mutatja: a kormány által biztosított juttatás nemcsak népszerű, hanem aktívan igénybe vett eszköz a dolgozók körében.

A válaszadók több mint ötöde évente néhány alkalommal él vele, míg 13 százalékuk havonta egy alkalommal költ a kártyáról. A kutatás egy további fontos tanulsága, hogy a SZÉP-kártya valódi többletfogyasztást generál: háromból kettő kártyabirtokos nyilatkozott úgy, hogy többet költ összességében annak köszönhetően, hogy ez a lehetőség a rendelkezésére áll.

A kártyahasználók jelentős része nagyjából az előző évhez hasonló mértékben használja fel a rendelkezésére álló összeget, egyharmaduk viszont várhatóan többet költ róla 2025-ben. A költési célokat tekintve a melegétel vásárlása a legnépszerűbb: a SZÉP-kártyások kétharmada étkezésre fordítja a keretét. Közel felük utazásra, szállásfoglalásra használja fel a rendelkezésére álló összeget, valamivel több mint egyharmaduk pedig vendéglátásra, szórakozásra költ.

A felhasználási körök idei bővítése a felmérésünk szerint valódi igényekre adnak választ

– magyarázta Dorcsinecz József, a Pepita Group társalapítója. A 2025-től elérhető felújítási lehetőséggel minden negyedik válaszadó tervez élni, amely lehetővé teszi barkácsáru, bútor, festék és egyéb háztartási eszközök vásárlását is. A sport és aktív életmód területén kisebb, de jól körülhatárolható csoport mutat aktív érdeklődést: a kártyatulajdonosok mintegy 17 százaléka költ sportrendezvényekre, kulturális belépőkre és 13 százaléka pedig sporteszközökre vagy azok kölcsönzésére.

A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy ha a SZÉP-kártya kerete még szabadabban felhasználható lenne, mire költenének róla a magyarok. A válaszokból egyértelműen kirajzolódik: a többség ruházatra, háztartási cikkekre és elektronikai eszközökre fordítaná a támogatást – ezek az igények is rávilágítanak a magyar családok praktikus gondolkodására.

A kutatás kitért a SZÉP-kártya digitalizációjához való viszonyra is. Az adatok alapján a válaszadók közel fele (46%) örömmel fogadja a digitális verziót, és tervezi is használni azt. További 41% szerint ugyan jó ötlet a fejlesztés, de ők inkább maradnak a hagyományos, fizikai kártyánál. Ez azt mutatja, hogy bár a magyar felhasználók nyitottak az innovációra, sokak számára a megszokott formátum is megfelelő és kényelmes.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Egészségpénztár költéseknél a gyógyszerek és a család egészsége a fókuszban

A felmérésben résztvevők harmada rendelkezik egészségpénztár-tagsággal, és körükben a legnépszerűbb költési cél a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök vásárlása: ezt 83%-uk említette. 44% gyógyászati szolgáltatásokat (pl. vizsgálatok, kezelések), 30% pedig családtagjai egészségügyi kiadásait fedezi az egészségpénztárból. 17% egészségmegőrzésre és prevencióra (pl. szűrések, vitaminkúrák), 8% pedig baba-mama termékekre és szolgáltatásokra használja fel az összeget.

A pénztártagok kétharmada kizárólag olyan helyen vásárol, ahol elfogadják az Egészségpénztári kártyát, míg 20% számára ez nem meghatározó szempont, mivel utólag is benyújtja a számlát. 9% jelezte, hogy nincs konkrét preferenciája e tekintetben. Az egészségpénztárral rendelkezők 58%-a egyéni befizető, 36%-uk esetében a munkáltató biztosítja a hozzájárulást, míg 6%-nál családtag fizet be a számlára.

Áruhitel kilátások: Egyre többen nyitottak az online áruhitelre is

A pénzügyi tudatosság nemcsak a juttatások felhasználásában, hanem a nagyobb értékű vásárlási döntésekben is megjelenik. A kutatás eredményei szerint a válaszadók közel minden negyedik tagja (24%) már élt online áruhitellel, míg további 20% nyitott rá, és fontolgatja a lehetőséget. Ez azt jelzi, hogy a fogyasztók egyre inkább terveznek tudatosan, és a részletfizetési konstrukciót eszközként használják a nagyobb kiadások átgondolt ütemezésére.

Az is jól látszik, hogy a megfelelő hitelkonstrukció valós segítséget jelenthet a vásárlási döntések meghozatalában: a válaszadók 30%-a jelezte, hogy szívesebben vásárolna, ha elérhető lenne áruhitel egy webáruházban. Közülük 18% szerint így könnyebben megengedhetnének maguknak bizonyos termékeket, míg 13% kifejezetten nagyobb értékű termékek beszerzésére használná ki a lehetőséget.

A legnépszerűbb kategóriák, ahol a válaszadók szerint az áruhitel igazán hasznos lenne, a háztartási gépek (28%) és az elektronikai eszközök (21%). Ezek a termékek gyakran váratlanul, sürgősen szükségesek, és hosszú távra szólnak — így a tudatos részletfizetés lehetővé teszi, hogy a vásárlók kompromisszumok nélkül válasszanak megfelelő minőséget.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
BÉT: csökkent a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 1131,13 pontos, 1,22 százalékos csökkenéssel 91 925,59 ponton zárt kedden.

BÉT: enyhén csökkenhet a BUX a nyitásban

Enyhe csökkenéssel nyithat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) hétfőn, a legutóbbi kereskedési napon, szerdán a BUX 685,63 pontos, 0,74 százalékos csökkenéssel 92 196,43 ponton zárt.

PC BLOGGER & PODCASTER
Kiszámoló  |  2025. május 12. 11:44
A Magyar Közlönyben jelent meg három napja az Alkotmánybíróság határozata, miszerint alaptörvény-ell...
MEDIA1  |  2025. május 12. 09:30
2025 májusától László Katalin tölti be az Adaptive Media értékesítési vezetői pozícióját.
Holdblog  |  2025. május 12. 07:12
Az Egyesült Államok reálgazdaságának és részvénypiacának tartós szárnyalása az elmúlt másfél évtized...
Kasza Elliott-tal  |  2025. május 10. 18:16
Február 11-én vásároltam a mostani csomagom első adagját, szerintem három hónapig még sosem tartotta...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 12. hétfő
Pongrác
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 12. 16:36
Pénzcentrum KVÍZ - Teszteld a tudásod!
Naponta friss kvíz kérdések; tudáspróba; tesztek felnőtteknek.
Most nem