A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Így őrölik fel a párkapcsolatokat a pénzügyi gondok: sokan elkerülhetnék ezt, mégsem cselekednek
A Cornell Egyetem kutatása rámutat, hogy a pénzügyi stressz hatására a párok gyakran kerülik a problémák megbeszélését, mivel attól tartanak, hogy ez csak további konfliktusokhoz vezetne - írta a Cnbc. Ez a konfliktuskerülő viselkedés azonban tovább növeli a stresszt, mélyíti a gondokat.
A Cornell Egyetem legújabb kutatása rámutat arra, hogy a pénzügyi stressz gyakran akadálya a párok közötti nyílt kommunikációnak. Emily Garbinsky, a kutatás társszerzője és a Cornell marketing és menedzsmentkommunikáció docense szerint az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy a pénzügyi problémák megvitatása csak további konfliktushoz vezethet. A kutatás kiemeli, hogy a párok hozzáállása a pénzügyi nézeteltérésekhez nagyban befolyásolja, hogyan kezelik ezeket. Azok a párok, akik örökös problémának tekintik pénzügyi nehézségeiket, kevésbé hajlandók megbeszélésekre, míg akik megoldhatónak látják ezeket, inkább készek kompromisszumot kötni.
Garbinsky szerint sok esetben a kommunikáció elkerülése nem csak hogy nem oldja meg a problémát, de tovább súlyosbíthatja azt is. Például előfordulhat pénzügyi hűtlenség is, amikor egyik fél titkolózik vagy információt rejt el a másiktól. Ez hosszú távon negatívan befolyásolhatja a kapcsolat minőségét.
Jude Boudreaux, okleveles pénzügyi tervező és a The Planning Center vezetője hangsúlyozza az emberi tényező fontosságát ebben az összefüggésben. Meglátása szerint az emberek gyakran saját múltbeli tapasztalataik alapján alakítják ki pénzzel kapcsolatos viselkedésüket. Boudreaux azt javasolja, hogy a konfliktusok feloldásához érdemes lehet visszanézni ezekre az emlékekre és megérteni, hogyan hatnak jelenlegi hozzáállásunkra.
A sikeres kommunikáció érdekében Boudreaux azt tanácsolja, hogy keressük meg azt a közös utat, amely mindkét fél számára elfogadható. Ez magában foglalhatja olyan kérdések felvetését is, mint például hogyan éreznék magukat kényelmesebben bizonyos döntések meghozatalakor. Optimista hozzáállás és kompromisszumkeresés révén lehetséges egy közös megoldást találni még az ellentétes pénzügyi nézetek esetén is.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








