A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
A koronavírus-járvány felértékelte a pénzügyi tudatosság szerepét. Egy friss kutatás adatai alapján ugyanis azok, akik legalább félmillió forintnyi megtakarítással rendelkeztek, saját megítélésük szerint könnyebben vészelték át az elmúlt hónapokat. Többségük most pozitívabbnak értékeli az anyagi helyzetét, mint az elmúlt egy évben. Hetven százalékuk azt is tervezi, hogy a következő hónapokban ugyanannyit vagy többet tesz félre, mint eddig, és csak hét százalékuk látja úgy, hogy egyáltalán nem tud majd megtakarítani a jövőben.
A járvány pénzügyi következményei ráirányították a figyelmet a megtakarítások fontosságára, különösen azok esetében, akik eddig nem tettek félre a váratlan helyzetekre. Az OTP Bank megbízásából készített NRC kutatásból kiderült, hogy a jelentősebb, több mint félmillió forinttal rendelkező megtakarítók pénzügyi céljaiban nem történtek komoly változások: 56 százalékuk továbbra is úgy tervezi, hogy a következő hat hónapban változatlan összeggel folytatja a takarékoskodást, 14 százalékuk pedig a korábbinál még többet szeretne tartalékolni a váratlan helyzetekre. Száz válaszadóból csak heten nyilatkoztak úgy, hogy nem tudnak pénzt félretenni az elkövetkező időszakban.
- mondta Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója, és hozzátette, hogy mindez azt igazolja, hogy érdemes rendszeres megtakarítással felkészülni a váratlan helyzetekre.
A pénzügyi biztonság megteremtése azért is fontos, mert a válaszadók többsége, 85 százaléka jobban aggódik egy elhúzódó gazdasági válság, mint a saját vagy szerettei egészsége miatt. A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százalékának van valamilyen nem készpénzben tartott megtakarítása, közülük tízből nyolcan rendelkeznek legalább félmillió forint összegű megtakarítási termékkel.
Ők többségükben a nehézségek ellenére is inkább pozitívan ítélték meg az elmúlt egy évet anyagi szempontból, attól viszont tartanak, hogy az infláció miatt csökken a megtakarításuk értéke. Ezért is érdemes olyan konstrukciókkal tervezni, amelyek inflációhoz kötöttek, így a segítségükkel ez a kockázat is csökkenthető.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








