A PayPal már eddig is 30 milliárd dollárnyi hitelt adott ki, most saját bankkal gyorsítaná tovább a növekedést.
A ma gyermeket nevelő szülők pénzügyileg tudatosabb utódokat szeretnének felnevelni - derült ki egy friss kutatásból. Eszerint a megkérdezettek 85 százaléka törekszik arra, hogy megtanítsa gyermekét a pénzzel gazdálkodni. Erre jó eszköz lehet az ünnepekkor, vagy más alkalomból ajándékozott pénz, amivel a szülők 52 százaléka rendszeresen jutalmazza is gyermekét. A valódi edukáció persze a meglepetés után kezdődhet igazán.
Jóllehet, a 18-70 év közötti, bankszámlával rendelkező lakosság jelentős része sem az iskolában (46%), sem otthon (72%) nem részesült pénzügyi oktatásban, a magyar szülők ma már nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy gyermekeiket e téren is felkészítsék az életre. A pénzügyi tapasztalatok tudatos átadásával segíthetjük a későbbi pénzügyi döntések meghozatalát, a változatos élethelyzetekre a jó megoldások könnyebb megtalálását - írja közleményében az OTP, az Öngondoskodási Indexük legfrisebb eredményei kapcsán.
A rendszeres zsebpénzzel a gyerekek ösztönözhetőek a takarékoskodásra, az ajándékként adott összegekkel pedig a "bevételek" tudatosabb felhasználására. Ezzel az egyszerű edukációs eszközzel a magyar szülők több mint fele él is: a legfrissebb eredmények szerint több mint felük (52%) szokott ajándékként, kiemelkedő iskolai teljesítményért vagy az otthon végzett munka jutalmaként pénzt adni gyermekének.
- mondta el az eredmények kapcsán Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







