Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Kategorikusan megtiltaná a kormány 2014. január elsejétől új fogyasztói csoportok létrehozását - derül ki az egyes törvények fogyasztóvédelmi célú módosításáról szóló törvénytervezetből, amelyet a kormany.hu oldalon tett közzé a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A fogyasztóvédelmi törvény már 2012. január elsejétől kimondta, hogy fogyasztói csoport 2014. január 1-jéig nem hozható létre. Vagyis lényegében moratóriumot rendelt el a fogyasztói csoportok létrehozására. A moratórium célja az volt, hogy a jogalkotó - az újabb fogyasztói csoportok szervezésére irányuló tilalom ideje alatt - a konstrukció mellett megjelenő állami kontroll tapasztalatai alapján eldöntse, engedi a fogyasztói csoportok szervezésére irányuló tevékenység szabad gyakorlását, vagy megtiltja azt. ű
A fogyasztóvédelmi hatóság által lefolytatott vizsgálat tapasztalatai azt mutatják, hogy a konstrukciót működtető vállalkozások gyakorlata a növekvő állami és társadalmi figyelem ellenére sem változott pozitív irányba, továbbra is jellemzően a legkiszolgáltatottabb fogyasztói rétegek megtévesztésével szervezik tevékenységüket. A módosítás ezért a moratórium lejártát követően is fenntartja a fogyasztói csoport szervezésére, létrehozására irányuló tilalmat - áll a törvényjavaslat indoklásában.
A 2012. január 1-je előtt létrehozott fogyasztói csoportok működésére vonatkozó részletes szabályokat rendeletben határozza majd meg a kormány.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szerint ugyanakkor hiába tiltja már másfél éve törvény az újabb szerveződéseket, továbbra is alakulnak fogyasztói csoportok, és folyamatosan léptetik be az új tagokat. A csoportok lényegében azzal verik át a kiszolgáltatott anyagi helyzetben lévő családokat, hogy hirdetéseikben azt sugallják, a csatlakozó tagok könnyen, gyorsan készpénzes hitelhez jutnak - osztotta meg korábban a Magyar Nemzettel a szövetség tapasztalatait Kispál Edit, a szövetség szóvivője. A civil fogyasztóvédők új jogszabály megalkotását sürgetik, amelyben még nagyobb szigort várnak a megtévesztésen alapuló vásárlói közösségek szervezőivel szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal májusban 10 millió forinttal sújtotta a fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Hold Financial Kft.-t. A versenyhatóság megállapította, hogy a kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Hold Financial Kft. 2011. november 24. és 2012. június 26. között a nyomtatott sajtóban, internetes honlapján és kirakati plakátokon népszerűsítette a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos tevékenységét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az eljárás során a versenyhivatal többek között azt vizsgálta, hogy a reklámokkal megcélzott fogyasztók a tájékoztatások alapján tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukció lényeges elemeivel. A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a vizsgált hirdetésekből nem derült ki egyértelműen, hogy a vállalkozás kizárólag fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, és a kínált konstrukcióban nem nyújt kölcsönt.
A reklámok nem adtak egyértelmű információkat a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak, előtörlesztés vállalása alapján dől el, hogy az adott hónapban ki juthat vásárlói joghoz, és arról a körülményről, hogy a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz, s ezáltal a megszerezni kívánt dologhoz.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








