A fiatalok egyre korábban kerülnek kapcsolatba banki szolgáltatásokkal. A TakarékPont megbízásából 2012 januárjában végzett országos reprezentatív felmérés során 500 főt (14 és 32 év közötti fiatalt) kérdeztek pénzügyi szokásaikról.
A 14-17 éves korosztály 82%-nak 17 éves korára már volt bankszámlája, ez az arány a mai 25 éves korosztály körében csupán 43%. Az első bankválasztásnál a 14-17 éveseket illetően leginkább a szülők véleménye az, ami számít: az esetek kétharmadában ők a döntéshozók. Később az arányok eltolódnak, a fiataloknál már a barátok ajánlása, illetve az interneten fellelhető információk és a közösségi oldalak tartalma lesz befolyásoló tényező.
A mai fiatalok pénzügyeit illetően 17 és 32 éves koruk között történik a legnagyobb változás: jövedelmük ezen időszak alatt közel háromszorosára nő. Ez a tény magával vonzza az önállósodás lehetőségét is, mely szintén erre a korosztályra jellemző. Jellemzően a pénzügyi döntéseik felett is ebben az időszakban veszik át az irányítást. Míg 14 és 17 éves koruk között csupán 8%-uk hozta meg önállóan pénzügyi döntéseit, addig a 18 és 25 év közöttiek esetében ez az arány már 34%. Később, a 26-32 éves korosztályt tekintve azt láthatjuk, hogy több mint a fiatalok fele, 52%-uk hozza meg önállóan döntéseit.
Eközben értékvilágukat tekintve is jelentős változások történnek: míg a 14-17 évesek körében a szórakozás dominál, addig 32 éves korukra már a jólét és a család lesz fontos.
Mivel 18-32 éves koruk között a fiataloknak mind pénzügyeikben, mind értékrendjükben jelentős szemléletváltás következik be, ebben az időszakban kerül sor arra is, hogy pénzügyeiket átgondolva a szülőkkel közösen megnyitott számla helyett újabbat válasszanak. Ezt a felmerült igényt elégíti ki többek között a TakarékPont Koktél számlacsomagja*, mely a havidíjba foglalt fix szolgáltatások mellett, további választható kedvezményeket is tartalmaz, mint például az sms szolgáltatás havidíj nélkül, vagy a minden alkalommal ingyenes kézpénzfelvétel országszerte a saját és integrációs ATM-ekből.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok