A lakásfelújítók több mint fele a fűtésszámláját csökkentené, de csak kevesen kérik ki szakember véleményét arról, hogy mivel és hogyan szigeteljék lakásukat, házukat - közölte felmérésének eredményét a Knauf Insulation magyar leányvállalata.
A megkérdezett magyar családiház-tulajdonosok 54 százaléka energia-megtakarítás, azaz a fűtésszámla csökkentése miatt fogott a felújításba, és csak ezt követően volt szempont a kényelem (36 százalék), valamint az ingatlan esztétikai állapotának javítása (30 százalék).
A felújítás során a családiház-tulajdonosok közül ablakcserét 35 százaléka hajtott végre, fűtéskorszerűsítést 29 százalékuk, homlokzati, tető-, illetve padlásszigetelést 28 százalékuk, tetőfelújítást, illetve ezek kombinációját 25 százalékuk végezte el a ház energiahatékonyságának javítása érdekében. A felhasznált szigetelőanyagok kiválasztásánál nem a minőség, hanem az ár a döntő, és a felújítók nem a tervező és kivitelező szakemberek, hanem a kereskedők véleményét kérik ki.
A felújítás megtervezéséhez a tulajdonosok egyharmada vesz igénybe szakembert - derül ki a felmérésből. A megfelelő építőanyagok és termékek kiválasztásában pedig már csak 10-ből 2 megrendelő kéri szakember segítségét. A kutatás szerint 100-ból mintegy 60 családi ház homlokzat-szigetelését végzi szakkivitelező vagy generálkivitelező, a fennmaradó 40 ingatlanon ezt a munkafázist is a tulajdonos saját maga végzi el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








