Ellentmondásos évet zárt 2009-ben a magyarországi fizetésikártya-üzletág. Az MNB által készített statisztikákból megtudhatjuk, hogy hány bankkártya van forgalomban hazánkban, a kártyabirtokosok mekkora forgalmat bonyolítottak, valamint hogyan alakult a készpénzfelvételek és a kártyás fizetések száma.
2008-hoz képest érezhetően csökkent a hazai kibocsátású hitelkártyák száma, december végén alig több mint 1,5 millió ilyen típusú plasztik volt forgalomban (ez 230 ezerrel marad el az egy évvel korábbitól). Sokan visszaadták, vagy kénytelenek voltak visszaadni a hitelkártyájukat, ugyanakkor a válság hatására csökkent az új kibocsátású hitelkártyák száma is.
A betéti kártyák sem tudták ellensúlyozni ezt a csökkentést, 2009-ben a bankkártyák száma összesen bő 100 ezer darabbal 8,788 millióra csökkent. Ezzel egy eddig töretlen növekedést produkáló időszaknak lett vége, Magyarországon ezt megelőzően még nem volt példa a bankkártyák számának csökkenésére.
Az ország területén működő ATM-ek száma 4748-ra nőtt az egy évvel korábbi 4623-ról, POS-terminálokból majdnem 60 ezret tartottak nyilván az év végén. A bankkártyát elfogadó bankfiókok száma 2147-re emelkedett 2009-ben.
A hazai bankkártya forgalom 6950 milliárd forintra emelkedett, ez minimális mértékben elmarad az egy évvel korábbitól. A vásárlási tranzakcióknál minden szempontból növekedés mutatkozott. A készpénzfelvételek száma 126,3 millió, a vásárlások száma pedig 184,9 millió, volt az elmúlt évben, miközben 900 ezer készpénzbefizetést is regisztráltak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét