Leleményes karácsonyi ajándékot eszelt ki egy Seattle-ben működő vállalkozás. Az ötlet nem csak az ügyfélnek és a cégnek, hanem számos non-profit szervezetnek is kedvező. De hogyan lehet az, hogy mindenki jól jár?
A kártya gyakorlatilag egy e-mailben igényelhető ajándékkártya, amit le lehet vásárolni, mégsem plasztikkártyáról van szó. A vásárló ügyfélnek azért jó, mert levonhatja az adójából az ajándékkártya összegét. Ennek az az oka, hogy a kibocsátó cég a kiadott kártyákért kapott összeget jótékonysági célra fordítja.
Vagyis megveszünk egy ajándékkártyát mondjuk 300 dollár (52 ezer forint) értékben. Ezt mi elajándékozzuk, de levonhatjuk az adónkból, mivel a kifizetett összeg egy non-profit szervezethez kerül. Így az alapítvány is jól jár, mert kap 300 dollárt (52 ezer forintot), és a cég is, mivel kártyánként 4 dolláros (690 forint) kezelési költséget tudhat magáénak.
A kártya igénylője döntheti el továbbá azt is, hogy a több mint 200 non-profit szervezet közül melyiknek menjen az általa kifizetett összeg, és azt is meg lehet mondani, hogy hogyan nézzen ki a kártya, vagyis az, aki az ajándékot kapja, az igényeinek megfelelő testre szabott kártyát kap.
Az összeg is változtatható, 10 és 5 000 dollár (1,7 ezer és 861,8 ezer forint) közötti kártyaérték igénylésére van lehetőség. A 4 dolláros (690 forint) kezelési költség pedig az összegtől független, vagyis egy 5 ezer dolláros (861,8 ezer forint) és egy 50 dolláros (8,6 ezer forint) kártya után is ugyanannyit kell kifizetni...
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben
- Egy kilencéves fiú nyerte a sikító Európa-bajnokságot – videó
- Számít Balogh Botondra a Parma
- Függőny: aláírták az Operaház új kollektív szerződését
- Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt