Évek óta divat karácsonykor valamilyen elektronikus "kütyüt" ajándékozni szeretteinknek, barátainknak, ismerőseinknek. Az viszont már egyáltalán nem mindegy, hogy milyen készülékről van szó, hiszen az ár nem mindegy... Nézzük, melyek a legjobb, legrosszabb fogyasztói elektronikai termékek a BusinessWeek szerint!

Zune vagy iPod?
Néhány területen persze nincs meglepetés az eredmény tekintetében, így a hordozható zenelejátszók területén sem. Az Apple egyértelmű győzelme immáron 2003 óta vitathatatlan, vesztesnek pedig tulajdonképpen minden olyan piaci szereplő tekinthető, aki szembeszállt, vagy megpróbálkozott az iPod riválisává válni.
Az egyik nagy bukást a Microsoft koncepciója jelentette. A Zune ugyanis a bevezetését övező agresszív reklámkampányok, s a kezdeti kedvező értékesítési adatok ellenére a bevezetésétől 2007 közepéig mindössze 1,2 millió egységet értékesített. Összehasonlításképpen, iPodból tizenhétszer ennyit értékesítettek, csupán a tavalyi év nyarán.

Slingbox
Az Apple elsöprő ereje azonban nem érvényesül minden piacon, amelyre csak belép. Így példának okáért a TV és a számítógépen tárolt multimédiás anyagok közötti szakadékot áthidalni kívánó termékek piacán csupán egy a sok közül. Ebben a kategóriában a nyertes a Sling Media lett, amely 380 millió dollárért vásárolta meg az EchoStar televíziós konszernt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Blu-ray és HD DVD
A videójátékok piacán ádáz küzdelem folyt a három nagy név között, azonban a Sony és a Microsoft alulmaradt értékesítés tekintetében. Az iSuppli piackutató cég adatai szerint októberben több mint 15 millió Nintendo Wii konzolt értékesítettek, amely jóval magasabb a 10,4 millió Xbox-nál, illetve a 8,8 millió PS3-nál.
Az egyetlen szektor, ahol kizárólag veszteseket lehetett hirdetni, az az új generációs DVD-formátumok harca, ahol a gyártók nem vették észre az egymással való csatározásban, hogy a fogyasztókat nem nyerte meg egyik koncepció sem, hiszen a lejátszáshoz új eszközt kellene vásárolniuk, amihez úgy tűnik, nincs kedvük, vagy pénzük.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


