Egyre népszerűbb befektetési formává válnak a műalkotások, a befektetési lehetőségeket kereső tőke mind nagyobb része áramlik erre a piacra - derül ki a Világgazdaság összeállításából.
Míg 2002-ben hivatalosan 25,2 milliárd dollárt tett ki a műkereskedelem árbevétele, addig 2006-ra már 30 milliárd dollár fölé emelkedett - derül ki az European Art Foundation tanulmányából. A valóságban ez az összeg azonban jóval magasabb lehet, mivel sok eladó, vevő hallgat az ügyleteiről. A Der Spiegel szerint világszerte mintegy 33,3 ezer milliárd dollárnyi vagyon keres befektetési lehetőséget, amely egyre nagyobb érdeklődést mutat a képzőművészet iránt.
A bankok, köztük a svájci UBS már felfedezték a műalkotásokban rejlő gazdasági potenciált. A svájci intézmény külön Art Banking részleget állított fel, úgy vélik, ez jó eszköz a vagyonosabb ügyfelek megnyeréséhez.
Sokan inkább szenvedélyből gyűjtenek, azonban akadnak olyanok is, akik pénzt akarnak keresni a megvásárolt alkotások árának emelkedéséből. 2002-ben az alternatív befektetési formák részaránya még 10 százalékos volt, azonban az idén ez elérheti a 22 százalékot is. A növekedés motorjának a kortárs művészeti alkotások bizonyulhatnak, ugyanis az Artprice.com online aukciós áruház ezen alkotások esetében közel 40 százalékos áremelkedésről számolt be az elmúlt egy év alatt.
A műalkotás akkor tekinthető megtérülő befektetésnek, ha a vételárnál 40 százalékkal magasabb áron sikerült túladni rajta. Első látásra magasnak tűnhet ez az arány, ugyanakkor nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a nagy árverező házak a leütési ár 10 százalékát is elkérhetik jutalékként, s ehhez jönnek még az adók, valamint a biztosítások.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








