Terence Crawford kedden bejelentette visszavonulását az ökölvívástól, alig néhány hónappal azután, hogy megszerezte a világbajnoki címet.
A közép-kelet-európai munkavállalók szívesen dolgoznának külföldön. Tízből mindössze három ember zárta ki teljesen a külföldi munkavállalás lehetőségét, miközben minden második dolgozó hajlandó lenne más országba költözni néhány hónapra, vagy akár hosszabb időre is egy új lehetőség kedvéért. A többség azonban válogatós az állásajánlatokat illetően.
A közép-kelet-európai munkavállalók 28 százaléka szívesen dolgozna külföldön rövid ideig, vagyis néhány hétig, hónapig. Közel minden ötödik válaszadó (19%) azonban úgy nyilatkozott, hogy több mint egy évre is külfödre költözne egy jó munkalehetőség esetén - derül ki a Paylab.com nemzetközi bérösszehasonlító portál 11 országban és közel 35 ezer résztvevő körében készített kutatásából.
A legtöbben Csehországból, Szerbiából, valamint Bosznia és Hercegovinából nyitottak a külföldi munkalehetőségek iránt, míg a legkisebb érdeklődés a Balti országoknál mutatkozott. A balkáni és a lengyel emberek hajlandóak hosszabb időre is külföldre költözni, a szlovák és a szlovén dolgozók pedig inkább a rövid távú lehetőségekre nyitottak.
Miért szeretnének az emberek külföldön dolgozni?
A legnagyobb motivátor a munkaerő áramlás során a magasabb fizetés, de gyakori okként szerepel a karrierépítési lehetőség, az új munkatapasztalatok szerzése vagy a nyelvtudás fejlesztése.
A munkavállalók leginkább azt értékelnék, ha magukkal vihetnék a családjukat, hiszen a családtól való elszakadás a legnagyobb akadály - ez főleg a 25-44 éves korosztályra érvényes, vagyis azokra, akik leginkább érintettek a családalapításban. További fontos tényező, hogy minden ötödik munkavállaló elvárná, hogy a munkaadója segítse őt a váltás folyamatában, főként a szervezési és adminisztrációs ügyekben.
Leginkább a szakértők és a specialisták mennének
Érdekesség, hogy a külföldi munka leginkább a diplomás emberek (54%) számára érdekes, az érettségizett munkavállalók 45%-a menne el. Az alacsonyabb végzettséggel rendelkezőknek kisebb igényeik vannak a felkínált állást illetően, közel felük bármilyen munkát elvállalna. Ezzel szemben a magasabb végzettségűek hasonló területen dolgoznának más országban is, mint odahaza.
Fontos tényező továbbá, hogy leginkább azok nyitottak, akik otthon is az átlagnál magasabb fizetéssel rendelkeznek. Pozíciószint szerinti összehasonlítás alapján főleg a mérnökök (53%), a középvezetők és menedzserek (54%) valamint a felsővezetők (52%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az idősebb munkavállalók is elcsábulnának
A külföldi munkalehetőségek nem csak a fiatalokat érdeklik. Természetesen a 34 év alatti korosztály a leginkább érintett, hiszen a megkérdezettek több mint fele dolgozna más országban. A 35-44 éves korosztály 41%-a, a 45-55 évesek 36%-a, de még az 55 év felettiek közel harmada (31%) is szívesen elköltözne.
A válaszok alapján az idősebbek leginkább a nagyobb tapasztalatuk és a jobb anyagi lehetőségek miatt mennének, ráadásul nekik már többnyire felnőtt gyerekeik vannak, így könnyebben elköltöznének a családtól és a barátoktól. Másik oldalról nézve viszont az ő esetükben a legnagyobb akadály a kellő nyelvtudás hiánya.
A munkaerő áramlás akadályai
A külföldi munkalehetőség elutasításának leggyakoribb indokaként a családtól és barátoktól való elszakadás szerepelt. Ezt az okot jelölte meg minden második válaszadó. A nyelvtudás hiánya az emberek negyedénél szerepelt, minden ötödik válaszadó pedig az idegen környezettől való félelmei miatt maradna otthon, és 15% a diszkrimáció és a hátrányos munkahelyi helyzet iránti aggodalmát fejezte ki. A legkevesebben az utazástól való kényelmetlenségeket (8%) és egészégügyi indokokat jelölték meg (7%).
A Paylab.com nemzetközi bérfelmérés része a Fizetesek.hu. Magyarország mellett további 10 közép-kelet-európai országban van jelen: Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia valamint Bosznia és Hercegovina. A Work Migration Abroad felmérés 2016 novemberében és decemberében készült 34,248 résztvevő adatai alapján.
Címlapkép forrása: Getty Images Hungary
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







