Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Eltörölnék a főszezont a Balatonnál? Ezzel az újítással csábítanák a vendéglátásban dolgozókat a térségbe
Regionális továbbképzésekkel szeretné támogatni az amúgy is hiányos balatoni munkaerő megtartását a most induló Balatoni Gasztroakadémia, amely három szakképzési centrum összefogásával alakult. A Zalaegerszegi Szakképzési Centrum cukrász képzést indít, a Veszprémi Szakképzési Centrum vendégtéri szakemberek képzésére vállalkozott, a Siófoki Szakképzési Centrum pedig szakácsok képzését tűzte ki céljául, amivel várhatóan a pályaelhagyók számát is csökkenteni tudják majd a magyar tenger térségében.
A három szakképzési centrum összefogása már régóta vágyott célként fogalmazódott meg a balatoni régióban, aminek most egyértelmű bizonyítékát mutatja a Balatoni Gasztroakadémia. Ahogy arra a február 9-i sajtótájékoztatón a szakemberek rávilágítottak, elhivatott céljuk a Balaton turisztikai régió vendéglátásának és gasztronómiájának minőségi megújítása, az ágazatban dolgozó szakemberek szakmai ismereteinek bővítése, a régió helyben található minőségi alapanyagainak bemutatása, illetve népszerűsítése. Azt is szeretnék elérni, hogy a Balaton ne csak nyáron, hanem egész évben vonzó turisztikai célpont legyen - tehát főként ne csak szezonális munkákat kínáljon.
Közös érdekünk, hogy a térség turisztikai és gasztronómiai kínálata olyan vendéglátó egységekkel, szálláshelyekkel és attrakciókkal tudna bővülni, amelyek széles kínálata, illetve magas színvonalú működése révén egész évben vonzó idegenforgalmi célponttá tenné a Balaton régiót. (...) Minőségi képzést nyújtunk, ráadásul több tekintetben úgymond balatonit, mert azt szeretnénk, ha a gasztroakadémián végzettek jelentős része helyben maradna a képzés elvégzése után
– mondta a HelloVidék kérdésére Szamosi Lóránt, a Siófoki Szakképzési Centrum kancellárja, mint a Balatoni Gasztroakadémia egyik fő kezdeményezője. Az akadémiára olyanokat várnak, akiknek legalább három éves tapasztalatuk van. A kiscsoportos, fizetős képzések tanúsítvánnyal zárulnak és az ígéretek szerint szinte mindent magukba foglalnak, ami ma a modern konyhát jellemzi.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








