A Bosch nemrég bejelentett létszámcsökkentési programjai miatt mintegy 8-10 ezer munkahely került veszélybe.
Fontos a magyaroknak a környezettudatosság: a felnőtt internetezők 87 százaléka igyekszik szelektíven gyűjteni a szemetet, 79 százalékuk pedig mindig lekapcsolja a villanyt mások után. Bár a munkavállalók 82 százaléka számára fontos, hogy munkahelyük környezettudatosan működjön, szelektív hulladékgyűjtésre csak a munkáltatók 66 százaléka biztosít lehetőséget.
A magyar munkavállalók környezettudatossághoz, zöld gondolkodáshoz fűződő viszonyáról készített felmérést 1000 fő megkérdezésével a Profession.hu. A friss adatokból az látszik, hogy a témát nagyon fontosnak tartják az emberek, ugyanakkor a gyakorlati megvalósítás még nem mindenhol tökéletes.
Fontos a környezet
A válaszadók 85 százaléka saját bevallása szerint környezettudatosan él: törekszik a természetes anyagok használatára (81%), és olyan szolgáltatásokat, cégeket részesít előnyben, amelyek környezettudatosan végzik a munkájukat (75%). A szelektív hulladékgyűjtés pedig a válaszadók 87 százaléka számára kulcskérdés. Azonban a válaszadók 33 százaléka szkeptikusan áll a zöld gondolkodáshoz: ekkora arányban értettek ugyanis egyet azzal az állítással, hogy "kis ember vagyok ahhoz, hogy tegyek valamit a Földünk védelméért", és 21 százalékuk vallotta, hogy szerinte "azért felesleges szelektíven gyűjteni, hiszen úgyis az egész ugyanoda megy".
A munkahelyeken a dolgozók 66 százalékának van szelektív szemétgyűjtésre lehetősége, és további 14 százalékukban tervezik a bevezetését. Minden második munkahelyen a papírt és a műanyagot gyűjtik külön. Annak tükrében, hogy a munkavállalók 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számára fontos, hogy a cég, ahol dolgozik, környezettudatosan működjön, elég alacsonyak ezek a számok. 73 százalékukat zavarja, ha a kollégái nem figyelnek a szelektív hulladékgyűjtésre, 69 százalékuk mások helyett is bedobja a szelektívbe a szemetet.
Otthon még zöldebbek vagyunk
Saját bevallása szerint otthon a válaszadók 75 százaléka gyűjti szelektíven a hulladékot, illetve további 14 százalék tervezi, hogy bevezeti azt háztartásában - ez a vártnál jelentősen magasabb arány. A legtöbben (tízből hat otthonban) a papírt és a műanyagot gyűjtik külön. A munkahelyi jó példa fontosságát mutatja, hogy akiknek nincs a munkahelyén szelektív gyűjtésre lehetőség, azoknak több mint 40 százaléka nem is tervezi otthonában sem bevezetni azt. Érdekes továbbá, hogy az otthoni szelektívgyűjtés ellenzői körében egyik demográfiai csoport sem kiemelkedő, ez alapján nem lehet körül írni őket.
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szatyrot viszünk magunkkal, de a komposztálás már túlzás
Az adatokból az a trend rajzolódik ki, hogy bár az elvek mentén nagyon erősek vagyunk, de a gyakorlatban azért nem vetünk be minden rendelkezésünkre álló eszközt, hogy környezetbarát módon éljünk. A válaszadók 80 százaléka az esetek többségében szatyrot visz magával vásárláshoz, 79 százalékuk lekapcsolja a villanyt mások után, 77 százalékuk energiatakarékos izzót használ, 77 százalékuk pedig összepréseli a műanyag palackot, mielőtt kidobja. A nyomtatópapírral viszont már csak 55 százalékuk takarékoskodik, a többiek akkor is kinyomtatják a dokumentumaikat, ha nem feltétlen lenne muszáj.
Az adatokból jól látszik, hogy a munkavállalóknak nagyon fontos a környezettudatosság, ám a munkáltatóknak még van hova fejlődnie. Főleg, mert a munkahelyi zöld gondolkodásnak kiemelt szerepe lehet a fiatal tehetségek bevonzásában. Ehhez persze nem csak az kell, hogy a cégről felelős, környezetbarát vállalat képe alakuljon ki az emberekben, hanem az is, hogy ösztönözzék is a környezettudatosságot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.