Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
A fejlődő startup cégek már messze nem csak szoftverfejlesztőket keresnek, hanem az értékesítéstől a HR-ig a pozíciók széles skáláját hirdetik meg. Egy friss kutatás azt mérte fel, melyek a leggyakrabban megjelenő nem-informatikai pozíciók és mekkora fizetéseket kínálnak ezekben a cégek.
Az xLabs Kft. által készített, mintegy 50 startup cég között végzett felmérésből kiderült, hogy a nem informatikai munkák öt terület köré csoportosulnak: értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, HR, üzleti elemzés/döntéstámogatás. Minden pozícióra igaz: valamilyen szintű informatikai affinitás szükséges hozzá. A startup cégek szeretik belülről kinevelni az utánpótlást, a piacról elsősorban rutinosabb 3-5 éves szakmai múlttal rendelkező jelölteket keresnek. Olyanokat, akik az első naptól értéket tudnak teremteni.
A dolgozói ajánlás a leghatékonyabb
Az Xlabs megkérdezte a cégektől, milyen csatornákon találják meg új munkatársaikat. A legerősebb eszköz a dolgozói ajánlás (75 százalék tette az első három közé), majd a közösségi média (50%), a saját hirdetés/a jelöltek direkt megkeresése következik (44%). Mögötte végzett a fejvadász/közvetítő és az egyetemi rendezvények.
A multiktól is tudnak szakembert elcsábítani
A fizetési adatok olyan startup cégekre vonatkoznak, amelyek átestek legalább egykörös tőkebefektetésen, növekedési pályára álltak, pénzügyi mérlegük pozitív. Ők már képesek elhozni nagy multiktól is tapasztalt szakembereket. Nagyban függ az ajánlott bér attól, mennyi év és mennyire releváns szakmai tapasztalattal rendelkezik a munkavállaló: egy-egy év plusz vagy mínusz jelentősen mozgatja a bért.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








