Közel ezer doboz magyar zárjegy nélküli cigarettával bukott le egy bolgár sofőr, aki barátja csomagjainak elszállítását vette a nyakába.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrei és pénzügyőrei az elmúlt évekhez hasonlóan 2011 ben is ellenőrzéseket végeznek a karácsonyi ünnepek közeledtével.
Fokozott ellenőrzésre készülhetnek fel a téli, illetve karácsonyi szezonális termékeket árusítók és az ebben az időszakban jellemzően előforduló szolgáltatásokat kínáló vállalkozások, a virág, élelmiszer- és italáru-forgalmazók, a fenyőfaárusok, valamint a tűzijátékokat, petárdákat árusító kereskedők.
A NAV munkatársai a kormányhivatalok szakembereivel közösen a korábbi tapasztalatok alapján is fertőzöttnek ítélt helyszíneken fognak ellenőrzéseket végezni, így elsősorban: a karácsonyi ünnepekhez kötődő ideiglenes árusítóhelyeken, kirakodóvásárokon, piacokon, vásárcsarnokokban, vásárterekben, közterületeken (például autóbusz, vasútállomások), egyéb vendéglátó-ipari egységeknél.
Az ellenőrzési akció nem csupán a feketegazdaság elleni fellépést szolgálja, hanem az adózatlan jövedéki termékek (például alkoholtermékek, dohánygyártmányok stb.) illegális forgalmának visszaszorítását is, ezáltal védve a fogyasztók érdekeit.
Az ellenőrök főként a nyugta-, számlaadási kötelezettség teljesítését, valamint a foglalkoztatás szabályainak betartását vizsgálják, de az áruk eredetét, valamint a pénztárgépek üzemeltetését is ellenőrzik.
A pénzügyőrök többek közt vizsgálják a jövedéki termékek beszerzésének, értékesítésének jogszerűségét, valamint, hogy az eladásra szánt termékek (szeszesitalok) tartalmaznak-e az egészségre ártalmas anyagmaradványokat (mint például denaturálószert), továbbá azt, hogy van-e az alkoholtermékeken zárjegy és magyar nyelvű termékismertető, a dohánygyártmányokon pedig adójegy.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezen túl akár helyszíni árufoglalásra is számíthatnak azok az adózók, akik adófizetési kötelezettségüknek nem tesznek eleget, fennálló adótartozásukat nem rendezik.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








