23 °C Budapest

A családi adókedvezmény már a januári bér után érvényesíthető

MTI
2011. január 6. 13:32

Amennyiben a munkavállalók már januárban nyilatkoznak a családi adókedvezmény igénybevételéről, a kedvezmény már a januári bér után érvényesíthető - mondta Balog Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón.

A munkavállalóknak nyilatkozatot kell kitölteniük a munkaadók számára, amennyiben ilyen iromány nem áll rendelkezésre, akkor a korábbi APEH, új néven a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) honlapjáról lehet azt letölteni - közölte Balog Ádám.

A helyettes államtitkár elmondta: a családi adókedvezmény az év további részében, vagy a 2011. évi adóbevallás elkészítésekor is igénybe vehető.

A 2011-re érvényes adótörvények szerint egy, illetve két eltartott gyerek (kedvezményezett) esetén, gyerekenként havonta 62 500 forinttal csökken az adóalap, illetve 10 ezer forint adókedvezmény vehető igénybe, három gyerek (kedvezményezett) esetén gyerekenként 206 250 forinttal csökkenthető az adóalap, illetve 33 ezer forint adókedvezmény vehető igénybe.

Az NGM helyettes államtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy a nyilatkozatban rögzíteni kell az eltartottak, illetve a kedvezményezett eltartottak számát.

A kedvezményezett eltartottak után lehet elszámolni az adókedvezményt, ebbe a körbe elsősorban azok tartoznak, aki után a családi pótlék is igénybe vehető. (A gyermekeken kívül ide sorolhatók a rokkantsági járadékban részesülők, illetve a fogantatást követő 91 nappal a magzat, a világra jöttéig.)

JÓL JÖNNE 9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 9 000 000 forintot igényelnél 8 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 134 246 forintos törlesztővel a CIB Bank és az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,94%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank (THM 10,5%-ot) és az Erste Bank (THM 10.67%-ot) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Bár az eltartottak után nem jár kedvezmény, de a kedvezmény összegének kiszámításakor figyelembe kell venni. Ilyen eset, ha a családban az első, felsőfokú alapképzésben résztvevő húszas éveiben járó gyerek van. Ha tehát két gimnazista gyermek mellett egy egyetemista is van, akkor három gyerek után számítható a családi adókedvezmény, de csak a két gyerek után járó kétszer 33 000 forint adó vonható le havonta.

 

HR BLOGGER
laskainelli  |  2026.09.17 11:30
Nagy kérdés, hogy a legfontosabb döntéseidben valóban a felnőtt, tudatos éned választ, vagy csupán e...
hrdoktor  |  2026.09.11 09:22
Úgy érzi, mára semmi nem maradt a nyaralás hozta feltöltődésből, kiégett, fáradt? Nincs egyedül, biz...
legacykft  |  2026.09.08 18:54
Két évvel ezelőtt kezdtem el a szociodráma csoportvezető-asszisztensi képzést. Szerettem volna valam...
coachco  |  2026.08.24 21:54
Nem hiszem, hogy Táncsics találhatott volna magának jobb feleséget Teréznél. [...] Bővebben!
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
NAPTÁR
Tovább
2026. október 5. hétfő
Aurél
41. hét
EZT OLVASTAD MÁR?