Az állami adóhatóság központi ellenőrzési akciókat tart decemberben a karácsonyi és szilveszteri ünnepek környékén, a korábbi évekhez hasonlóan - tájékoztatta az APEH az MTI-t hétfőn.
Az ellenőrök elsősorban a piacokon, az állandó és szezonális vásárokon, közterületeken fenyőfát forgalmazóknál, a budapesti bevásárlóközpontokban, továbbá a vidéki üzletközpontokban vizsgálják az adókötelezettségek és az adózási jogszabályok betartását. A hatóságok munkatársai ellenőrzéseik során kiemelt figyelmet fordítanak az árusítók és a foglalkoztatottak jogviszonyának szabályszerűségére, a nyugta- és számlaadási kötelezettség betartására, valamint a nyilvántartások vezetésére. Az akcióban a vendéglátó egységeket is vizsgálják az ellenőrök.
Az APEH Közép-magyarországi Regionális Főigazgatóság fővárosi és megyei igazgatóságainak adóellenőrei a társhatóságokkal együtt végzik az ellenőrzéseket az év végén. Az akcióban az Országos Munkaügyi és Munkavédelmi Főfelügyelőség, a Vám- és Pénzügyőrség és a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Pest megyei, valamint a kerületi rendőrkapitányságok vesznek részt.
Korábbi tájékoztatás szerint tavaly ebben az időszakban, a 2009. december 1-31. közötti Csillagszóró III. hadműveletben több mint 2600 esetben mintegy 415 millió forint összegű bírságot szabtak ki a hatóságok, kevesebbet, mint a megelőző évben, amikor még 5.400 esetben bírságolták a jogsértő vállalkozásokat, összesen mintegy 1 milliárd forint értékben.

Régen látott munkaerőpiaci válság körvonalazódik: egyre több magyar retteghet a kirúgástól 2025-ben?
Miközben a munkaerőpiac első ránézésre stabilnak tűnhet, a felszín alatt komoly átrendeződés zajlik, erre pedig jobb felkészülni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


