Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
A munkahelyi létszámstoppok, leépítések, és karcsúsítások hallatán manapság minden dolgozó embernek összeugrik kicsit a gyomra. Nem is csoda, ha ilyenkor etikusnak legkevésbé sem nevezhető módszerekkel igyekszünk nyeregben tartani magunkat.
Egy friss amerikai felmérés szerint, melyben 1200 USA állampolgár vett részt februárban, a válaszadók mintegy 28 százaléka folyamodna erkölcstelen eszközökhöz, akár hazugsághoz, vagy kollegák hátbatámadásához azért, hogy megtartsa állását.
A résztvevők 13 százaléka minden bizonnyal hazudna, vagy legalábbis túlzásokba esne, ha ezzel elkerülhetné a leépítést, további két százalék pedig akár a főnökével is flörtölne ezért, ha kell, négy százalékuk közös érdeklődés látszatát próbálná kelteni felettesével, hogy ezzel is elmélyítse kapcsolatukat.
Az Adecco megbízásából készített felmérés vezetője szerint mindez azzal magyarázható, hogy az emberek többsége sem anyagilag, sem érzelmileg nincs még arra felkészülve, hogy elveszítse állását, így aztán minden eszközt megragadnak, hogy elkerüljék a bajt.
A munkáltatók számára a következtetés talán az lehet, hogy érdemes minél több fórumon ismertetniük alkalmazottaikkal a cég etikai szabályzatát - már ha van ilyen - sok cégnél ugyanis egy főnök-beosztott viszony, vagy egy hazugság akár az állás elvesztésével is járhat, de ha mással nem is, a következő leépítési körben egy ilyen ügybe keveredett dolgozó biztosan nagyobb eséllyel kerül lapátra, mint a becsületes társa.
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.