A lassan egyre inkább túlkínálatossá váló munkaerőpiacon ma már az sem számít, ha valakinek több tucat papírja van, hiszen friss felmérések szerint a cégek idén még az MBA képzésen részt vettekre sem ugranak.
Már azok sem jártak túl jól, akik tavaly nyáron fejezték be az egyetemet, vagy az MBA képzést, hiszen a pénzügyi szektort, ahol főként ezzel a végzettséggel el lehet helyezkedni, komoly megrázkódtatás érte, de ugyanez igaz a technológiai, vagy a termelő ágazatokra is. Azonban a tavalyi év csak a jéghegy csúcsa volt, legalábbis egy cégek körében végzett felmérés eredményei szerint.
A BusinessWeek által idézett kutatás alapján a megkérdezett amerikai cégek közül minden negyedik úgy gondolja, hogy nem fog idén MBA-t végzetteket felvenni, ami jóval rosszabb képet fest az egy évvel korábbi véleményüknél, amikor még csak 17 százalékuk vélekedett így.
Emellett azonban a fizetések terén sem számíthatnak túl sok pozitívra a mesterszakot végzettek, ugyanis a cégek fele egyáltalán nem tervezi, hogy idén megemeli a juttatásokat, további 15 százalékuk pedig azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy még csökkent is a fizetéseken.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








