Az American Journal of Public Health magazinban megjelent kutatás szerint az alkoholra kivetett adó emelése sokkal hatékonyabban csökkenti az alkoholfogyasztás eredményeként bekövetkező halálesetek számát, mint bármiféle médiakampány, vagy iskolai edukációs program.
A kutatók az USA 1974 és 2004 között rögzített egészségügyi statisztikáit vizsgálták, melyek közül elsősorban Alaska állam adatsora bizonyult kifejezetten tanulságosnak. Ebben az államban kétszer is emelték a sörre kivetett adót, először 1983-ban, majd 2002-ben.
A számok azt mutatják, hogy az alkoholhoz köthető betegségeknél a halálesetek száma évi 23-mal csökkent az 1983-as emelést követően, majd a 2002-es lépés további évi 21 életet mentett meg.
A statisztikák szerint az Egyesült Államokban az alkoholfogyasztáshoz köthető halálesetek száma évente 85 000-re tehető. A kutatás rávilágít, hogy a fogyasztást gátló adóemelés sokkal hatékonyabb a halálesetek megelőzésében, mint az iskolai felvilágosító kampányok vagy éppen az edukációs médiakampányok.
Az érintett iparág képviselői persze teljesen más véleményen vannak: szerintük az adóemelés egyáltalán nem azokat célozza meg, akiknek valóban problémáik vannak az ivással, hanem azokat is bünteti, akik egyszerűen időnként szívesen élveznék az italok ízeit.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke