Egységesítené a csökkentett áfa-kulcsok alkalmazási lehetőségeit az Európai Bizottság. A bizottsági javaslat szerint a lakásépítés, a templomok- és műemlékek felújítása, az éttermi- és vendéglátó-ipari szolgáltatások, a munkaerő-igényes helyi szolgáltatások, a gyermekpelenkák, a hangos könyvek és a kozmetikai szolgáltatások tartoznának egységes szabályozás alá - írja a Világgazdaság.
Az uniós tagállamok pénzügyminiszterei arról folytatnak tárgyalásokat és hatásvizsgálatokat, hogy a csökkentett kulcsok egységes alkalmazásának milyen gazdasági következményekkel járhat az egyes termékek és szolgáltatások körében.
Dánia kivételével minden tagállam alkalmaz legalább egy csökkentett áfa-kulcsot bizonyos részletesen meghatározott körben, de az egyes országok között jelentős eltérések lehetnek.
A különböző területek egyenlőségének elvét nagyban sérti az eltérő szabályozás. A tagállamok októberben folytatják a vitát a szabály tagállamokban történő egységes alkalmazásáról.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








