A Szociális és Munkaügyi Minisztérium legújabb tervezete szerint megszűnne az alkalmi munkavállalói (AM) könyv. A munkáltatók ezentúl elektronikus úton jelenthetik be a foglalkoztatás megkezdését - írja a Népszabadság.
A több mint 10 éve érvényben lévő alkalmi munkavállalás szabályainak módosítására azért van szükség, mert a munkáltatók egyre inkább visszaélésszerűen használják azt, vagyis a "normál" foglalkoztatás olcsóbb formájaként alkalmazzák.
Tavaly több mint kétszer annyi AM könyv volt forgalomban, mint 2006-ban, melyek közel 7,5 millió munkanapot igazoló bélyeget tartalmaztak. Ráadásul az is feltételezhető, hogy a bélyegek leginkább csak akkor kerülnek be a könyvbe, ha munkaügyi ellenőrzés várható.
A szabálymódosító tervezet szerint a foglalkoztatás bejelentése ezentúl elektronikus formában - interneten, vagy SMS-ben - történne, és a közterheket sem bélyeg formájában fizetnék a munkáltatók, hanem bevallás útján. Ráadásul a kedvezményes közterheket fizető munkáltatók köre is módosul, bár erről még alkotmányossági viták folynak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








