Az összehasonlító adatok alapján a harminc OECD-országból Magyarország csak Törökországot előzi meg foglalkoztatási-aktivitási mutatójával - derül ki a nemzetközi szervezet elemzéséből. Az OECD javaslata szerint csökkenteni kell a munkaerőköltséget érintő adókat ahhoz, hogy javuljon a munkaerő-piaci helyzet - írja a Magyar Hírlap.
Az összefoglaló szerint a 2006-os adatok azt tanúsítják, hogy a harminc OECD-országból Magyarország csak Törökországot előzi meg az aktivitási rátájával. A munkanélküliségi mutatónk a tizenegyedik legrosszabb helyre sorolja hazánkat. Az OECD szakértői szerint ahhoz, hogy javuljon a foglalkoztatási helyzet, csökkenteni kell a munkaerőköltséget érintő adókat, az állami elvonásokat. A szervezet úgy látja, az eddigi kormányzati intézkedések ezzel ellentétesek.
A szervezet elemzésében rávilágít arra is, hogy a szociális juttatások rendszere sokkal inkább visszafogja a foglalkoztatást, mintsem segítené. Az OECD a szociálisan hátrányos rétegek (mozgássérültek, idősek, alulképzettek) munkaerőpiacra történő visszavezetését ajánlja a képzés, átképzés módszerével. Az oktatási rendszer hatékonyságát is javítani kell, ennek fókuszában a felsőoktatás és a középfokú oktatás áll. Magyar viszonylatban fontos terület a feketegazdaság is, vagyis a járulékfizetők és nem fizetők státusának rendezése. Az OECD az adóadminisztráció szigorítását javasolja.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








