Több a panasz idén, mint tavaly...

Pénzcentrum
2007. szeptember 28. 14:35

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ma tette közzé a második negyedéves panaszstatisztikákat, amely szerint összesen 1350 db írásos fogyasztói bejelentés érkezett az engedély- vagy bejelentés köteles tevékenységet végző pénzügyi intézmények tevékenységével kapcsolatban.

Az ezekkel kapcsolatos intézkedéseket a Felügyelet Panaszkezelési főosztálya a törvényi előírásoknak, a Felügyelet hatáskörének megfelelően tette meg. Egy panasz illetékességből a Gazdasági Versenyhivatalhoz került áttételre.

Az előző negyedévhez viszonyítva a fogyasztói bejelentések száma 7,7 százalékkal csökkent (113 darabbal kevesebb panaszt adtak be a fogyasztók). A fogyasztói bejelentések szektorális megoszlását az előző negyedévvel összevetve az alábbi táblázat mutatja be.


Az előző negyedév mellett indokolt és célszerű a panaszok számát az előző év azonos időszakának adataival is összevetni. A két év második negyedéveinek adatait az alábbi táblázat mutatja:


A két táblázatban szereplő adatok alapján látható, hogy ellentétes irányú mozgás történt az előző negyedévi és az előző év második negyedévi panaszszámokhoz képest. A változás úgy értékelhető, hogy az előző negyedévhez képest a kisebb fogyasztói bejelentésszám valószínűleg átmeneti jellegű.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az előző év második negyedévéhez képest a panaszok egynegyedével történt növekedése ugyanakkor illeszkedik a fogyasztói bejelentések számának növekvő trendjéhez. (A 2007. II. negyedévi panaszok a két évvel korábbi azonos időszakhoz képest 79,5 százalékos növekményt jelentenek.) A panaszok szektorális megoszlásában mind az előző negyedévhez, mind pedig a tavalyi év második negyedévéhez képest a biztosítási panaszok arányának kisebb növekedése, a pénzpiaci panaszok részarányának kisebb csökkenése állapítható meg. Így a két nagy szektor panaszszámai közelítettek egymáshoz.
2007. második negyedévében összesen 1380 ügy került lezárásra (ezek közül 721 bejelentés az első negyedévben, 659 pedig a második negyedévben érkezett a Felügyeletre).

A lezárt ügyek közül 481 db (a panaszok 34,9 százaléka) minősült részben vagy egészében megalapozottnak, s ezekben a pénzügyi intézmények intézkedtek - sokszor a Felügyelet többszöri felhívása nyomán - a fogyasztók problémáinak orvoslására. A negyedév végén a 2007.-ben a Felügyeletre érkezett panaszok közül 760 ügy intézése volt folyamatban.

HR BLOGGER
legacykft  |  2025.12.22 13:31
Napok óta készülsz. Fejben már sokszor lefutott, hogy idén tényleg más lesz. Nyugodtabb. Békésebb. F...
laskainelli  |  2025.12.13 12:55
Sokan gondolják úgy, hogy egy kapcsolatnak magától kellene működnie. Ha igazán szeretjük egymást, ak...
hrdoktor  |  2025.12.10 11:10
A leggyakoribb fertőző betegségek egyike az influenza, amellyel kapcsolatban számos tévhit kering a...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
vezetoi-coaching  |  2025.11.06 13:37
Guys, plagizáltam… már ez is baj, de pláne, hogy nem is tudom, hogy történt… Oltári gáz. Ezt a damag...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 27. szombat
János
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 26. 18:08