0 °C Budapest

Több a panasz idén, mint tavaly...

Pénzcentrum
2007. szeptember 28. 14:35

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ma tette közzé a második negyedéves panaszstatisztikákat, amely szerint összesen 1350 db írásos fogyasztói bejelentés érkezett az engedély- vagy bejelentés köteles tevékenységet végző pénzügyi intézmények tevékenységével kapcsolatban.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az ezekkel kapcsolatos intézkedéseket a Felügyelet Panaszkezelési főosztálya a törvényi előírásoknak, a Felügyelet hatáskörének megfelelően tette meg. Egy panasz illetékességből a Gazdasági Versenyhivatalhoz került áttételre.

Az előző negyedévhez viszonyítva a fogyasztói bejelentések száma 7,7 százalékkal csökkent (113 darabbal kevesebb panaszt adtak be a fogyasztók). A fogyasztói bejelentések szektorális megoszlását az előző negyedévvel összevetve az alábbi táblázat mutatja be.


Az előző negyedév mellett indokolt és célszerű a panaszok számát az előző év azonos időszakának adataival is összevetni. A két év második negyedéveinek adatait az alábbi táblázat mutatja:


A két táblázatban szereplő adatok alapján látható, hogy ellentétes irányú mozgás történt az előző negyedévi és az előző év második negyedévi panaszszámokhoz képest. A változás úgy értékelhető, hogy az előző negyedévhez képest a kisebb fogyasztói bejelentésszám valószínűleg átmeneti jellegű.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

Az előző év második negyedévéhez képest a panaszok egynegyedével történt növekedése ugyanakkor illeszkedik a fogyasztói bejelentések számának növekvő trendjéhez. (A 2007. II. negyedévi panaszok a két évvel korábbi azonos időszakhoz képest 79,5 százalékos növekményt jelentenek.) A panaszok szektorális megoszlásában mind az előző negyedévhez, mind pedig a tavalyi év második negyedévéhez képest a biztosítási panaszok arányának kisebb növekedése, a pénzpiaci panaszok részarányának kisebb csökkenése állapítható meg. Így a két nagy szektor panaszszámai közelítettek egymáshoz.
2007. második negyedévében összesen 1380 ügy került lezárásra (ezek közül 721 bejelentés az első negyedévben, 659 pedig a második negyedévben érkezett a Felügyeletre).

A lezárt ügyek közül 481 db (a panaszok 34,9 százaléka) minősült részben vagy egészében megalapozottnak, s ezekben a pénzügyi intézmények intézkedtek - sokszor a Felügyelet többszöri felhívása nyomán - a fogyasztók problémáinak orvoslására. A negyedév végén a 2007.-ben a Felügyeletre érkezett panaszok közül 760 ügy intézése volt folyamatban.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
HR BLOGGER
vezetoi-coaching  |  2021.10.24 23:50
A siker def. meglehetősen rugalmas, ha nem alaktalan (kritérium, mint égen a csillag…), ráadásul idő...
legacykft  |  2021.10.22 20:03
A robotika, a mesterséges intelligencia korában még mindig az emberi erőforrást mondhatjuk a legérté...
laskainelli  |  2021.10.20 11:59
Itt az ősz, mesés színekbe költözött a táj. Az évszakváltással együtt érdemes egy kicsit felfrissíte...
perfekt  |  2021.10.18 08:20
A pénzügyi-számviteli szakemberek az őszi hónapokban már figyelik az adótörvények – bennük a számvit...
hrdoktor  |  2021.10.18 06:46
Kevésbé ismert, hogy a klimax a kellemetlen tünetek megjelenésén túl egy sor súlyos betegség kockáza...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 24. 16:06