Az IBM és az Economist Intelligence Unit közös kutatása rávilágít, hogy a bankok és brókercégek többsége messze nem áll készen a folytatódó globalizációból adódó lehetőségek kiaknázására.
A 848 megkérdezett csúcsvezető 93%-a vélekedett úgy, hogy cége még nem elég globális. A kutatás eredményei szerint az elkövetkező két évtized során a pénzügyi piacok növekedésének több mint 60%-át a feltörekvő országok adják majd, a bankok és brókercégek számára ezért elengedhetetlenül fontos, hogy megfelelő jelenléttel rendelkezzenek a száguldó piacokon.
Az eredmények tanulsága szerint azonban az érintett cégek korántsem állnak készen a lehetőségek kihasználására. A legnagyobb hiányosságot a valóban globalizált menedzsment jelenti, melynek megfelelő példáját a szolgáltatják a svájci és az amerikai bankok, melyek csúcsvezetőiket Zürichben és New Yorkban tartják ahelyett, hogy világszerte szétküldenék őket.
Az anyag rávilágít arra, hogy a bankok és a brókercégek a jövőben a fejlődő piacokon kutathatnak tehetséges munkatársak után. Ahogy a piacok egyre bonyolultabbá válnak és a szofisztikáltabb termékek kerülnek előtérbe, a vezetők egyre inkább matematika és fizikus végzettségűeket keresnek a kulcspozíciókba a gazdasági papírokkal rendelkezők helyett. A kutatás szerint a közeljövőben elsősorban Indiából, Kínából, Oroszországból és Franciaországból szippanthatnak el tehetségeket a bankok.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Rejtélyes betegségben halt meg két vadász – a zombiszarvaskór lehet a felelős
- Rekordhosszan volt covidos, ritkaság történt a szervezetében
- Kiszámolták, mekkora gazdasági veszteséget okozott Németországnak az ukrajnai háború
- Nagy Márton azt javasolja, a kormány avatkozzon be az üzemanyagárakba
- Rókusfalvy Pál: van néhány magyar szőlőfajta, amely kitörési pont lehet a nemzetközi piacokon
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára