A környezetvédelmi elképzelések szerint több millió autót sújtanának büntetőadóval, ha azok nem teljesítik a gyártók által vállalt kibocsátási értékeket - írja a Népszabadság.
A 2009 szeptemberében életbe lépő Euro 5-ös szabályok teljesítése autónként 600 eurós, a 2014-re tervezett Euro 6-os további 900 eurós többletet jelentenének, a dízel-teherautókat és -buszokat hatezer euróval drágíthatják a környezetvédelmi szabályoknak megfelelő üzemanyag-adagolók és szűrők. Ettől persze még messze vagyunk, de az biztos, hogy tartani kell az értékeket. Már ha sikerül, mert egyelőre úgy néz ki, hogy az ACEA-tagok (Európai Autógyártók Szövetsége) nem teljesítik az 1995-ben felvállalt értékeket, legalábbis a környezetvédelem területén.
A terv szerint 2008-ban már csak olyan autókat gyártanának, melyek átlagban 140 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. Szakértők szerint erre nincs esély, időarányosan nem teljesíthetők a vállalások, mert jelenlegi átlagérték meghaladja a 161 grammot. Műszakilag megoldható lenne, de a további költségeket a gyártók nem vállalják, és a stagnáló piacon nem merik a vevőkre hárítani.
Az Európai Bizottság szankcióként adóemelést is kilátásba helyezett, ez pedig fogyasztókat is érintené. A 2015-ig szóló tervezet szerint évi háromezer euró többletadóval büntetnék azokat a típusokat, melyek kilométerenként 200 grammnál több szén-dioxidot bocsátanak ki, a radikálisabb változatban egyszerűen kitiltanák azokat a közlekedésből. Ez minden második járművet érintene.
AZ EU nemcsak a motorok és a szűrőrendszerek tökéletesítésével, hanem általános sebességkorlátozással is tisztítani akarja a levegőt. A jelenlegi tempólimitek 10-20 km/órával történő leszállítása nemcsak a károsanyag-kibocsátást, hanem a balesetek számát is jelentősen csökkentené. A közlekedés biztonságát szolgálná a gyári karosszériától jelentősen kiugró, utólag felszerelt légterelők és keréktárcsák szigorúbb szabályozása. Ezekről már kész a szabálytervezet, a bevezetésről később döntenek.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt
- Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak
- A magyar jogállamiságot bíráló újabb határozatot fogadott el az EP - a nap hírei
- Újabb vasúti fejlesztések indulnak
- Nemzetközi pártcsaládot talált a Jobbik és ezután beszólt a Fidesznek
- Ferenc pápával találkozik Sulyok Tamás