Az agrártermékek termelőiár-szintje 2005. január-decemberben gyakorlatilag megegyezett az egy évvel korábbival - közölte a KSH. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 0.6%-kal csökkent, az állati termékeké 1.8%-kal nőtt. A mezőgazdasági termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások árszintje 0.5%-kal mérséklődött.
A gabonafélék átlagára a vizsgált időszakban 9.9%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A zöldségfélék ára január-decemberben 7.6%-kal, a gyümölcsfélék ára 21.6%-kal emelkedett 2004 azonos időszakához képest. A burgonya ára decemberben 17.2%-kal magasabb volt, mint 2004 decemberében, de ha az egész évet vesszük figyelembe, akkor 24.6%-kal csökkent (ez az első féléves alacsony árnak tudható be).
A vágóállatok termelői ára 2005-ben 3.1%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a nagyobb mennyiséget képviselő vágósertés ára 5.1%-kal emelkedett, a vágóbaromfié 3.3%-kal csökkent. A tej termelői ára 2.2%-kal növekedett, a tyúktojásé 3%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
A takarmányok ára 13.6%-kal csökkent az előző évhez viszonyítva. A mezőgazdasági termelésben felhasznált termékek és szolgáltatások közül a legnagyobb mértékben (mintegy 11%-kal) az energia árszínvonala emelkedett. A mezőgazdasági folyó termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 1.3%-kal csökkent, a mezőgazdasági rendeltetésű beruházási javaké 4.5%-kal nőtt. Az agrárolló mutatója 101.2% volt, mely a termelők helyzetének enyhe javulását mutatja ár oldalról.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








