A bankközi devizapiac, illetve állampapír-piac ma kissé nyugodtabb képet mutat a tegnapinál, a forint/euró jegyzések a 255.50-256-os sávban ingadoznak, ami megfelel a tegnap kora esti jegyzéseknek. Az állampapírok másodpiacán mérsékelt (jellemzően 3-8 bp-os) hozamemelkedések látszanak a referencia-lejáratokon a tegnap kora esti szintekkel összevetve.
| eurhufcomp |
![]() |
2005.12.09 09:59
Elemzői kommentárok a tegnapi forintgyengülésre és finanszírozási tervre - irány 260 felé?
A tegnapi forintgyengülés után megérkezett az első verbális intervenció: Oblath Gábor, a Monetáris Tanács tagja a Reuters beszámolója szerint egy mai konferencián arról beszélt, hogy nem lát nyomást a jegybankra a piacok felől, hogy emelje a kamatszintet a Fitch leminősítése és a forint tegnapi gyengülése következtében. Megjegyezte azonban, hogy nem lehet tudni: a forint az idegesebb hangulat miatt csak átmenetileg gyengült, vagy esetleg egy tartósabb gyengülési folyamat kezdetéről van szó.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ma délután (14:00) jelenik meg a Monetáris Tanács legutóbbi, november 28-i kamatmeghatározó ülésének jegyzőkönyve. Az ülésen a tagok az irányadó ráta 6%-on tartásáról döntöttek - méghozzá a jegyzőkönyvek publikálásának történetében első alkalommal egyhangúan. Ez nem sok izgalmaz vetít előre a dokumentum tartalmáról, érdemes azonban arra figyelni, hogy egy esetleges jövőbeli kamatemelés lehetőségéről, illetve azt kiváltó okokról szó volt-e.

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.









