Egy hangulatos belvárosi állóhajón került ma bemutatásra a Nemzeti Hírközlési Hivatal (NHH) "Tantusz" névre keresztelt mobiltelefon-tarifa összehasonlító kalkulátora, melynek prezentációján Pataki Dániel, az NHH elnöke, Márton György szóvivő és Juhász Károly az NHH hírközlési fogyasztói jogok képviselője adtak elő. Márton György köszöntője után Pataki Dániel ragadta meg az alkalmat, hogy kifejtse, milyen régóta készültek egy ilyen, versenyt elősegítő, összehasonlítást megkönnyítő alkalmazás kifejlesztésére. Kiderült, hogy szerdától az Interneten elérhető a Tantusz nevű (www.tantusz.nhh.hu) mobiltarifa-összehasonlító program, mely a szolgáltatók által kínált többszáz különféle díjcsomag legfontosabb elemeit hasonlítja össze. Juhász Károly részletes ismertetőjéből megtudhattuk, hogy a Tantusz adatbázisát folyamatosan frissítik, így mindig naprakész az összehasonlítás. A programot úgy fejlesztették ki, hogy minimális információ-bevitellel (általában a számlán megtalálható alapinformációk szükségesek az eredményes kereséshez) is tudjon "tanácsot adni" és egyaránt kezeli a pre-paid és post-paid díjcsomagokat. Jellemzői között említhetjük, hogy a hívásirányokon (mobil-mobil, mobil-vezetékes, mobil-külföld, stb) kívül kezeli az MMS-t, az SMS-t a WAP-ot és a GPRS-t is, mely eddig példátlan a magyar piacon jelen lévő összehasonlítható kalkulátorok körében. A több száz díjcsomaghoz kapcsolódó legfontosabb opciókkal együtt a program mintegy 300 féle kidolgozott ajánlatot ismer, így mindenki megtalálhatja a személyre szabott csomagját. Fontos, hogy a szoftver csak egy tól-ig becslést ad a havi várható költségekre, tehát az információk bármennyire is alkalmasak az összehasonlításra, nem lehetnek teljesen pontosak, hiszen a szolgáltatók által nyújtott adatok az esetek nagy többségében csaknem lehetetlenné teszik a teljesen pontos összehasonlítást. Eredményként a kalkulátor 6 csomagot ajánl a kívánt feltételekhez, minden szolgáltató 2-2 legköltséghatékonyabb megoldását, ami alapján mindenki eldöntheti, hogy kinek melyik szolgáltató kínálja az "ingyentelefont"... Újságírói kérdésekre válaszolva az NHH képviselői elmondták, a program közbeszerzés keretében került "legyártásra" a bruttó beszerzési ára 3. millió forint volt. A portál tartalmaz egy olyan "Tipp" rovatot is, melyben olyan hasznos információkat találhatunk, mint például, hogy a *126*+körzetszám+hívószám kombináció tárcsázásával az adott hívószámról ingyenesen megkapjuk sms-ben, hogy az adott szám melyik szolgáltatóhoz tartozik. Mint tudjuk, a számhordozhatóság bevezetésével a hálózaton belül indított hívások nyomon-követése a fogyasztó számára igen nehézkessé vált, ám ezzel a "trükkel" -kisebb utánajárással ugyan, de- értesülhetünk róla, hogy az adott hívás hálózaton belülinek vagy azon kívülinek minősül-e.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele