A Fitch ma megjelentetett EMU Konvergencia-jelentésében arról ír, hogy a kormány által kitűzött 2010-es euróbevezetési céldátum a költségvetési problémák miatt nem tartható, a 2011-es céldátum reálisabbnak tűnik. Említésre méltó piaci reakció nem mutatkozik a foint/euró árfolyamban, a kurzus továbbra is a 243.50-244-es sávban mozog.
| eurhufcomp |
![]() |
Lengyelországnál inkább a 2010-es dátum a hiteles, míg a cseheknél költségvetési reformra, és egyértelmű elkötelezettségre van szükség a 2010-es dátum tarthatóságához (melyet a kormány nemrég hivatalos dátumként rögzített).
Mindez azt jelenti, hogy a Fitch szerint a négy ország közül Magyarország lenne az utolsó az euró bevezetésében.

A többi új tagállamról
A hitelminősítő intézet szerint Észtország, Szlovénia és Litvánia 2006. közepére teljesítheti a maastrichti kritériumokat, és 2007. januártól felválthatja a fizetőeszközüket az euró, de az utóbbi 12 hónapban kissé emelkedtek a kockázatok a csúszásra főként az inflációs kockázatok miatt (energiaár-emelkedések az olajárak miatt, indirekt adóemelések, illetve a gyors gazdasági növekedés, bérkiáramlás és a hitelnövekedés miatt).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Fitch szerint az euró bevezetése pozitív tényező az országok külső hitelképessége szempontjából, ami miatt az elkövetkezendő években egy-két fokozattal javulhat az országok hosszúlejáratú devizára szóló hitelminősítés. Az intézet Észtország, Lettország, Litvánia és Szlovénia besorolását tavaly egy fokozattal javította, most azonban nem jelentett be újabb felminősítéseket.
A Fitch szerint Ciprus és Málta 2008-as euró-bevezetési célja reális ("fájdalmas költségvetési konszolidáció") kell, míg Lettország esetében inkább 2009-re tartja tarthatónak (a lettek a másik két országgal együtt csatlakoztak az ERM-II. árfolyam-rendszerhez idén áprilisban, 2008-as euró-bevezetést megcélozva).

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.









