9 éves csúcson a Vásárlási Hajlandóság Indexe

Pénzcentrum
2005. július 26. 10:29

Csökkent a Lakossági Bizalom Index 2005 márciusához, de 2004 júniusához képest is - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Jelentéséből. A legutóbbi adatokhoz képest legnagyobb mértékben az ország elkövetkező 12 havi gazdasági helyzetének a lakosság általi megítélése romlott, de a családok aktuális anyagi helyzetének és az ország öt év múlva várható gazdasági helyzetének megítélése is rosszabbodott 2005 márciusa óta. A Vásárlási Hajlandóság Index a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti - az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt - növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető. Az Intézet negyedévente méri a lakossági bizalmat.

Az 1996 óta a Corvinus Egyetem által koordinált Fogyasztói Bizalom Index (FBI) felmérésben a GfK Hungária Piackutató Intézet 2004 tavasza óta vesz részt. A komplex FBI - mely összegzi a háztartások tartós fogyasztás cikkek iránti vásárlási hajlandóságát, jelenlegi anyagi helyzetük megítélését az egy évvel korábbihoz viszonyítva, jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásokat, az ország következő 12 hónapban és elkövetkező 5 évben várható gazdasági helyzetének megítélését - csökkent a legutóbb, márciusban mért értékhez, de a tavaly és 2003-ban azonos időpontban mért adatokhoz képest is.

Az FBI-hez hasonló trendet mutat a Fogyasztói Várakozások Index (FVI): az FVI szintén csökkent mind a negyedévvel ezelőtti, mind a tavaly, illetve a 2003 júniusában mért értékekhez képest. Az FVI három komponense közül - melyek azt mutatják, hogyan ítélik meg a háztartások saját anyagi helyzetüket a következő 12 hónapban, hogyan látják az ország pénzügyi helyzetét a jövő évben és a következő öt évben - leginkább az ország gazdasági helyzetének megítélése romlott rövid- és hosszú távon egyaránt. Az FVI csökkenésének hátterében tehát elsősorban e két komponens romlása áll - a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükről a korábbi időszakokkal összevetve közel hasonlóan gondolkodnak.


A most közzétett GfK Jelentésből kitűnik, hogy a Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) a másik két index-szel szemben ismét emelkedett és a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A VHI emelkedése 2003 óta szinte töretlen. Az index összetevői közül a háztartások előző évihez viszonyított jelenlegi anyagi helyzetének megítélése számottevően romlott, így a vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti - az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt - növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető.

HR BLOGGER
perfekt  |  2021.05.10 16:26
A közelmúltban olvashattunk arról, hogy az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított...
hrdoktor  |  2021.05.10 06:35
A munkahelyi egészségvédelem részeként az elhízás megelőzésével is foglalkoznunk kell. [...] Bőve...
legacykft  |  2021.05.07 18:55
Mielőtt erre a kérdésre válaszolnék, elmesélem, hogyan is fogalmazódott meg bennem. Ahogy minden fol...
hrbonbon  |  2021.04.27 21:03
Egy nem teljesen friss, de nagyon érdekes cikkre bukkantunk az Industrial and Organizational Psychol...
kovacstunde  |  2021.04.16 17:03
  Ebben a blogbejegyzésben Kovács Tünde andragógus, munkaköri trénerrel beszélgettünk azonos szempo...
NAPTÁR
Tovább
2021. május 10. hétfő
Ármin, Pálma
19. hét
Május 10.
Mentők napja
Május 10.
Baromfi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 10. 16:16