Csökkent a Lakossági Bizalom Index 2005 márciusához, de 2004 júniusához képest is - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Jelentéséből. A legutóbbi adatokhoz képest legnagyobb mértékben az ország elkövetkező 12 havi gazdasági helyzetének a lakosság általi megítélése romlott, de a családok aktuális anyagi helyzetének és az ország öt év múlva várható gazdasági helyzetének megítélése is rosszabbodott 2005 márciusa óta. A Vásárlási Hajlandóság Index a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti - az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt - növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető. Az Intézet negyedévente méri a lakossági bizalmat.
Az 1996 óta a Corvinus Egyetem által koordinált Fogyasztói Bizalom Index (FBI) felmérésben a GfK Hungária Piackutató Intézet 2004 tavasza óta vesz részt. A komplex FBI - mely összegzi a háztartások tartós fogyasztás cikkek iránti vásárlási hajlandóságát, jelenlegi anyagi helyzetük megítélését az egy évvel korábbihoz viszonyítva, jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásokat, az ország következő 12 hónapban és elkövetkező 5 évben várható gazdasági helyzetének megítélését - csökkent a legutóbb, márciusban mért értékhez, de a tavaly és 2003-ban azonos időpontban mért adatokhoz képest is.
Az FBI-hez hasonló trendet mutat a Fogyasztói Várakozások Index (FVI): az FVI szintén csökkent mind a negyedévvel ezelőtti, mind a tavaly, illetve a 2003 júniusában mért értékekhez képest. Az FVI három komponense közül - melyek azt mutatják, hogyan ítélik meg a háztartások saját anyagi helyzetüket a következő 12 hónapban, hogyan látják az ország pénzügyi helyzetét a jövő évben és a következő öt évben - leginkább az ország gazdasági helyzetének megítélése romlott rövid- és hosszú távon egyaránt. Az FVI csökkenésének hátterében tehát elsősorban e két komponens romlása áll - a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükről a korábbi időszakokkal összevetve közel hasonlóan gondolkodnak.
A most közzétett GfK Jelentésből kitűnik, hogy a Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) a másik két index-szel szemben ismét emelkedett és a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A VHI emelkedése 2003 óta szinte töretlen. Az index összetevői közül a háztartások előző évihez viszonyított jelenlegi anyagi helyzetének megítélése számottevően romlott, így a vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti - az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt - növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető.

Így vágja át a magyar dolgozókat a saját főnökük: kevesen tudják, hogy így teljesen ingyen gürcölnek
Ha munkaügyekről, munkajogi ismeretekről van szó, mi, magyarok nem állunk éppen a helyzet magaslatán.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Elsüllyesztenék a Sao Paulót
- Rossz hír Amerikának, Peking és Moszkva méltatta egymást
- Ursula von der Leyen "európai" javaslatokkal érkezett Kijevbe
- Farsang lesz a budapesti állatkertben - teljes program
- Magyarics Tamás: az USA-ban fontos kampánytéma lett a titkos iratok ügye
- Magyar Levente: a gazdaságfejlesztési program minden sikeres pályázója megkapja a támogatást
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


