A Párizs-Strasbourg-Stuttgart-Bécs-Pozsony közötti gyorsvasúti vonal létrehozásának koordinálására kapott megbízást Balázs Péter, Magyarország első EU-biztosa. Rajta kívül még öten kapták meg kinevezésüket, akik felelősek a transzeurópai közlekedési hálózat hat kiemelt vasútvonalának építésénél a kivitelezés meggyorsításában. Balázs Péter a kinevezést követően elmondta: első feladata az lesz, hogy a jövő év elejére egy jelentést készítsen arról, hogy áll most a helyzet ezen vonal kiépítésében - írja a magyarország.hu.
A hat vonal közül egy konkrétan Magyarországot is érinti: a Lyon-Torino-Milánó-Velence-Trieszt-Ljubljana-Budap est gyorsvasúti vonal kiépítése, ennek megépítéséért is egy volt EU-biztos, Loyola de Palacio felel, a végső határidő itt 2017.
A koordinálási feladatokban, a párbeszéd megkönnyítésében elismert szakembereket úgy választották ki, hogy ne kapjanak olyan vonalat, amely saját országukat érinti. Balázs Péter ettől függetlenül jelezte: “fél szemmel" figyelmi fogja, hogy Magyarország esetében miként alakul a helyzet. A volt EU-biztos elmondta, hogy fizetés nélkül látják el a feladatukat, csak költségeiket térítik.
Balázs szerint a koordinátorok munkájában három fontos akadály lehet:
1. a kormányokban megvan-e az elszántság a tervek végrehajtására
2. fizikailag milyen akadályokat kell leküzdeni a pálya megépítéséhez (eltérő menetsebességet engedélyező pályaszakaszok kiküszöbölése)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,01% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,15%; a K&H Banknál 9,23%, az Erste Banknál pedig 9,63%; míg a MagNet Banknál 9,71%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
3. végül a pénz (a Párizs-Pozsony vonalnak a tervek szerint teljes egészében 2015-re kell elkészülnie, s majdnem 15 milliárd euróba fog kerülni)
A koordinátorok kinevezése 4 évre szól, de megújítható, és Jacques Barrot, EU közlekedési biztos szerint addig nem is szabad felmenteni őket, míg a kitűzött célokat el nem érik.
A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) projektjeiben - ha nem is a most kiválasztott hatban - szerepel a Bécs-Budapest vasútvonal korszerűsítése is, így gyakorlatilag közvetlen és gyors összeköttetés létesülhet majd Budapest és Párizs között.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Kétszeres olimpiai bajnokot szerződtethet az FTC
- Megvan az elhunyt fideszes honatya utóda
- Pokolian megerősödhet a Vasas férfi pólócsapata
- Pálinkával búcsúztatták a Székelyföldről hazainduló III. Károlyt
- "35-70 település" - Az ukrán elnök tudott róla, hogy 2022-ben aláaknázták a gátat
- Gát - Az ENSZ "majdnem kimondja", hogy mi történt, az EU konkrét
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


