Júniusban májushoz hasonlóan 3.6%-os volt a fogyasztói infláció az előző év azonos időszakához képest - derül ki a portfolio.hu által ma megkérdezett 11 elemző válaszainak mediánjából. Decemberre a ráta várhatóan 3.85%-ra emelkedik majd (10 elemző válasza alapján). A júniusi tényadatot holnap reggel 9-kor teszi közzé a Központi Statisztikai Hivatal. A decemberi elemzői konszenzus azt jelzi, hogy a Magyar Nemzeti Bank által idén év végére kitűzött 4% (+-1%pontos) inflációs cél tatható, enyhe alullövése valószínűsíthető.
A júniusi inflációs prognózisnál a szakértők jellemzően az üzemanyagok áralakulását emelték ki, mint felfelé ható erőt (havi szinten mintegy 1.5-2%-os emelkedés). A szezonális élelmiszerek jelentik a legnagyobb kockázati tényezőt az árindex alakulása szempontjából: májusban erőteljes havi áremelkedés mutatkozott, de nagyobb az esély, hogy ez júniusban már nem folytatódott (stagnálás, illetve enyhe havi árcsökkenés).
Elemzők utaltak rá, hogy a ruházati termékeknél a nyári leértékelések hatása a júniusi áralakulásra még csak korlátozott mértékben hathatott, hatósági áremelés nem történt (július elsején viszont igen), és a szolgáltatások körében is stagnálás-közeli lehetett a havi áralakulás.
Az elemzői prognózisok begyűjtésénél kíváncsiak voltunk a december/decemberi áralakulásra is. Az adatok arra utalnak, hogy a korábbi hónapokhoz képest enyhült az év végi 4%-os inflációs cél alullövési kockázata. A jegybank a májusi inflációs jelentésében év végére még 3.3%-os 12 havi áremelkedéssel számolt. Az alullövési veszély további kamatcsökkentések előtt nyitotta meg az utat az elmúlt hónapokban (bár jelezni kell, hogy a monetáris politika szempontjából releváns időtáv legalább egy év). A jövő évi ÁFA-változások alapján várhatóan 2% alá csökkenő éves átlagos árindex a jegybank utalása szerint magával vonhat bizonyos monetáris politikai lépéseket (kamatcsökkentés), bár inkább egyszeri hatásként igyekeznek kezelni az áremelkedési dinamika további jelentős lassulását.
Mindenesetre a piaci árazások jelenleg arra utalnak, hogy jövő hétfőn, a Monetáris Tanács legközelebbi kamatmeghatározó ülésén újabb 25 bp-tal 6.75%-ra mérséklődhet a ráta. Az újabb kamatcsökkentést a stabil forint mellett a kedvező inflációs kilátások indokolhatják, míg az óvatosság irányába mutatnak a magyar makrogazdasági fundamentumok, illetve a változékony nemzetközi befektetői környezet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








