Az agrártermékek termelői árszintje 2005. január-áprilisban 11.9%-kal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban -közölte a KSH. A növényi termékeknél az árszint 26.1%-kal csökkent, az állati termékeknél 8.2%-kal nőtt. Az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások árszínvonala 2%-kal csökkent. A havi adatok alapján a növényi termékek árszintje az utóbbi hónapokban folyamatosan emelkedett, az állati termékeknél kis lefelé korrekció történt.
A gabonafélék árszintje idén január-áprilisban 41.2%-kal alacsonyabb (2004 első négy hónapjában 74.8%-kal magasabb) volt, mint egy évvel korábban.
A burgonya ára 53.3%-kal csökkent előző év azonos időszakához viszonyítva, ami az elmúlt öt év legalacsonyabb árszintje. A zöldségfélék ára átlagosan 8.5%-kal mérséklődött az első négy hónapban az előző év azonos időszakához képest, de idén áprilisban 1.8%-kal növekedett 2004 áprilisához viszonyítva.
Idén a vágóállatok termelői ára 10.9%-kal nőtt 2004 első négy hónapjához képest, ezen belül a nagyobb mennyiséget képviselő vágósertésé 20%-kal emelkedett, a vágóbaromfié 1.4%-kal csökkent. A tej termelői árának növekedése 7.9%-os volt, a tyúktojás ára 4.2%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál.
2005. január-áprilisban a takarmányárak 18.9%-kal, a vetőmagok árai 8.7%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához viszonyítva. A termeléshez felhasznált energia árszínvonala emelkedett a legnagyobb mértékben (19.5%-kal), a növényvédő szereké pedig 3.6%-kal magasabb volt, mint tavaly ilyenkor. A mezőgazdasági folyó termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 3.2%-kal csökkent, a mezőgazdasági rendeltetésű beruházási javaké 5.2%-kal nőtt. Az agrárolló mutatója 89.9 volt, tehát a mezőgazdasági termelői árindex nagyobb mértékben csökkent, mint a ráfordítási árindex.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni