A kormány tervei szerint a 2005-2007 közötti időszakban mintegy 600 milliárd forintot kíván autópálya-építésekre fordítani, melyhez további 300 milliárd forintot az Európai Unió adna támogatásként - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a mai kormányszóvivői sajtótájékoztatón.
Kóka kifejtette, hogy a 600 milliárd forintból idén már mintegy 300 milliárd forint kerül elköltésre, a fennmaradó magyar 300 milliárd forint kiadásáról egyelőre nincsenek információk. Az EU-tól érkező további 300 milliárd forintot a 2007-2013 közötti következő 7 éves költségvetési periódus kiadásai közül szerezhetné meg az ország.
Kóka elmondta, hogy Magyarország 2006-ig 431 kilométernyi autópályát tervez építeni, illetve további 400 km-nyi szakasznál kezdődne meg az építkezés ezt követően.
A kormány mai döntése értelében az autópályaépítések kizárólagosan az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. hatáskörébe tartoznának, azaz a PPP-megoldást a várakozások szerint elvetette a kabinet. Kóka azzal indokolta a döntést, hogy az ÁAK (mérete, illetve tulajdonosi szerkezete következtében) olcsóbban tud majd forrásokat szerezni, mint a magánberuházók.
2005.02.02 10:32
Nem lesz PPP autópályaügyben? - Értelmetlen lehet a 300 milliárdos sztrádatrükk?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


