A bruttó szobaárbevétel és a vendégéjszakák száma 2004-ben jelentősen növekedett a KSH adatai szerint. A szállodák átlagosan 60%-os szobakapacitás-kihasználtsága 5 százalékponttal volt magasabb az előző évinél.
Az adatszolgáltatást teljesítő szállodák átlagosan 60%-os szobafoglaltsággal működtek 2004-ben a KSH számításai szerint. A legmagasabb kapacitáskihasználtságot a budapesti négy- és ötcsillagos házak érték el. A vidéki szállodák kihasználtsága a területi elhelyezkedéstől függően 51-55% közötti, kivéve a kelet-magyarországi négy- és ötcsillagos szállodákat, ahol ez csupán 43% volt.
Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) a vizsgált időszakban 13,900 forint volt, ami folyó áron 200 forint emelkedést jelent az előző évihez képest (reál értelemben visszaesés).
Egy kiadható szállodai szobára átlagosan 8300 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR) jutott, ez számottevő növekedés az elmúlt év január-decemberi 7,550 forinthoz viszonyítva. A budapesti ötcsillagos egységek kiadható szobánkénti bevétele megközelítette a 20 ezer forintot. A bruttó szobaárbevétel folyó áron 13%-kal nőtt 2003 azonos időszakához képest. Az emelkedés - a balatoni háromcsillagos szállodák kivételével - minden vizsgált csoportban jellemző volt kisebb-nagyobb mértékben.
Január-decemberben a szállodákban eltöltött vendégéjszakák száma dinamikusan emelkedett az előző év január-decemberhez képest. A növekedés - a Balaton kivételével - az egész országot jellemezte.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


