A 2004. április-júniusi időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 894 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 5.8% volt, ez megegyezett a 2003. április-júniusi időszakban mért értékkel - közölte a KSH.
2004 II. negyedévében a 15-74 éves népesség munkaerő-piaci jelenléte 53.6%-ot ért el, ezen belül a 15-64 éves népesség aktivitása 58.4%, a munkavállalási korúaké 63.7%-ot tett ki. Ezek nemzetközi összehasonlításban alacsonynak számítanak.
A nemzetgazdaságban foglalkoztatottak száma az előző év azonos időszakához képest stagnált. A nemzetközi összehasonlítás szempontjából kiemelt jelentőségű 15-64 éves korcsoport foglalkoztatási rátája 54.7%.
2004. április-júniusban átlagosan 242 ezer fő volt munka nélkül. A munkanélküliség mértékét kifejező munkanélküliségi ráta 5.8%, ez mind az előző negyedévi, mind az egy évvel korábban mért szinttel megegyező. A munkanélküliségi ráta az EU-15 átlagában az időszak középső hónapját jelentő 2004. májusban 7.9%-ot, az EU-25-ben 8.9%-ot ért el.
A munkanélküliek 46.4%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, a tartósan munkanélküliek aránya 4.5 százalékponttal magasabb az előző év azonos időszakában mértnél. A munkanélküliség átlagos időtartama 17.3 hónapra nőtt. Az adatok a kereslet és a kínálat továbbra is eltérő szerkezetére utalnak.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Jöttek a rendőrök, erre felrobbant a ház - hihetetlen felvételek
- Halálos dróntcsapás, tévedésből
- A vasutasok kiterítették lapjaikat: ekkora béremelést kérnek
- Drága a vonaljegy, azonnal lépnie kellett a MÁV-nak a szabadkai vasútvonalon
- Lemondott a Telekom Veszprém vezérszurkolója a Barcelona elleni balhés meccs után
- Golovin Vlagyimir elárulta, mire készül a súlyos vereség után
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


