Másfél éve nem volt ilyen magas a GKI-Wallis konjunktúraindex értéke, mint most júniusban. A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által - az Európai Unió támogatásával - végzett felmérés szezonálisan kiigazított adatai szerint a múlt hónapban az üzleti és fogyasztói várakozások egyaránt javultak.
Az iparban és az építőiparban jelentősen nőtt, a kereskedelem és a szolgáltatások területén csökkent az optimizmus. Az ipari cégeknél főleg a termelési kilátások és a saját termelésű készletek megítélése javult, az exportrendelések és az elmúlt három hónap termelési színvonalának megítélése viszont romlott. Az építőiparban az elmúlt negyedévi termelés színvonaláról, a rendelésállományról, a foglalkoztatott létszám várható alakulásáról alkotott kép egyaránt kedvezőbb lett. A kereskedelemben viszont gyengébb üzletmenetről, a májusinál kevésbé aktív megrendelési politikáról számoltak be. A szolgáltatók is a korábbinál rosszabbnak érezték üzletmenetüket, s kissé foglalkoztatási várakozásaik is romlottak. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése viszont minden ágazatban érezhetően javult.
A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket júniusban a májusinál valamivel jobbnak ítélték, s a következő 12 hónapban szintén javulásra számítottak. Júniusban az ország gazdasági helyzetét ismét sokkal kedvezőbbnek látták, mint az előző hónapban, s a következő egy évben ugyancsak jelentős javulást vártak. Inflációs várakozásaik érezhetően mérséklődtek az előző havihoz képest, s a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik szintén lényegesen mérsékeltebbek voltak. A munkanélküliségre vonatkozó várakozásaik tovább csökkentek. A lakosság vásárlási kedve számottevően emelkedett az előző havihoz képest, s a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások szintén optimistábbak lettek. Tovább emelkedett a megtakarításra kedvező alkalmat látók aránya.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


