2004. márciusban az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 0.5% volt, 2003. márciushoz viszonyítva pedig 6.7%-kal növekedtek az árak. A tényadat a 7% feletti várakozásoktól jóval elmaradt.
Idén az első három hónapban átlagosan 6.8%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 2004. márciusban az "alapdrágulás" (maginfláció) 2003. márciushoz viszonyítva 6.1% volt.
2004. első negyedévében a 3.9%-os fogyasztói áremelkedés mindegy kétötödét az áfa és jövedéki adóváltozások okozták.

1 hónap alatt - 2004. februárhoz viszonyítva - az élelmiszerek árai átlagosan 0.2%-kal emelkedtek. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai átlagosan nem változtak az előző hónaphoz képest.
A ruházkodási termékek árai - a 2004-es tavaszi-nyári áruválaszték feltöltésével - az átlagosnál nagyobb mértékben (1.2%) emelkedtek. A szeszesitalok, dohányáruk (0.9%), az egyéb cikkek, üzemanyagok (0.7%) és a szolgáltatások (0.6%) szintén átlag feletti mértékben drágultak. A dohányáruknál fokozatosan megjelennek a januári jövedékiadó-emelést tükröző magasabb árak, így a cigaretták márciusban átlagosan 2.0%-kal kerültek többe, mint egy hónappal ezelőtt. A járműüzemanyagok ára 1.8%-kal emelkedtek. A szolgáltatások közül a postai díjtételek 3.5%-kal, a csatornadíj 1.6%-kal, a társasházi közös költség és a vízdíj 1.0-1.0%-kal nőtt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mivel az M5-ös autópálya március közepétől bekerült a matricás rendszerbe a gépkocsi kölcsönzés, parkolás csoportnál, melybe az autópálya használati díj is tartozik, 3.8%-os árcsökkenés következett be.
A tartós fogyasztási cikkek körében 0.2%-os árcsökkenés volt megfigyelhető az előző hónaphoz képest.
Az idei év végére a piaci elemzők a Reuters legutóbbi felmérése szerint 6.3% körüli inflációt vártak, az átlag 7% körülalakulhat. A felméré készítésekor a gyógyszerárkérdés még nem dőlt el. A 15%-os termelői árcsökkentés április 1-jén lép életbe és legalább 180 napig okozhatja az árak "befagyását". Járai Zsigmond a legutóbbi kamatdöntés kommentálásakor ennek a teljes inflációs indexre való hatását 0.2%-ra becsülte (ennyivel lehet alacsonyabb az infláció más feltételek változatlanul maradása esetén).
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







