A legközelebbi bejelentett szolgáltatáskiesés április 21-én lesz, de lesznek további érintett időszakok áprilisban és májusban is.
Rengeteg magyar ugrana rá a szuperolcsó hitelre: csak nem tudják, milyen lakást vehetnek belőle
A magyar lakosság környezettudatosságának erősödését jelzi, hogy egy friss kutatás szerint, a válaszadók több mint 70 százalékát érdekelné egy kedvező kamatozású kölcsön, amelyet energiahatékony új ingatlanra lehet felhasználni. Azt viszont már jóval kevesebben tudják, hogy pontosan mit jelent a BB energetikai besorolás, amely az egyik feltétele annak, hogy részt vehessenek a jegybank kezdeményezésére, idén ősszel indított Zöld Otthon Programban.
Bár az NHP Zöld Otthon Program indulása óta alig egy hónap telt el, az OTP Bank első tapasztalatai szerint komoly az érdeklődés a jelenleg a programban elérhető lakáshitel termékek iránt. Ráadásul azok az ügyfelek, akik már eljutottak az igénylésig, pontosan tisztában vannak a feltételekkel, erre utal az is, hogy jelentős részük igyekszik maximálisan kihasználni a kedvezmények összekapcsolásában rejlő lehetőségeket.
Ezt támasztja alá a bank számára készült, a lakosság körében végzett legfrissebb kutatás is, amiből kiderült, hogy a közeljövőben új otthont vásárlók és építők többsége (87%) hitelt szeretne felvenni lakáscéljai megvalósításához. Jelentős részük (71%) érdeklődik egy olyan kedvező kamatozású zöld lakáshitel iránt is, amelyből kifejezetten energiahatékony új lakást lehet vásárolni vagy építeni.
A környezettudatos lakáshitelezés ösztönzése érdekében a Magyar Nemzeti Bank a Növekedési Hitelprogram részeként indította el a Zöld Otthon Programot 200 milliárd forintos keretösszeggel. Az igénylés fontos feltétele, hogy az új ingatlan legalább BB energetikai besorolású legyen, ami azt jelenti, hogy az ingatlan energiafogyasztásának 25 százalékát megújuló forrásból kell biztosítani.
Ezen kívül az ingatlan primer energiaigénye a nullához kell, hogy közelítsen (legfeljebb 90 kWh/m²/év). A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a válaszadók körében nagy a bizonytalanság, közel kétharmaduk nem tudja, hogy mit takar a BB energetikai besorolás. Ennek viszont kicsit ellentmondanak a bank saját tapasztalatai.
Az első tapasztalatok alapján úgy látjuk, hogy a Zöld Otthon Programra jelentkező ügyfelek felkészülten várták a konstrukció indulását. Nem csak az új ingatlanok energetikai besorolásával, hanem azzal is tisztában voltak, hogy azok, akik igénybe veszik a CSOK-ot és megfelelnek a hitelbírálati követelményeknek, támogatott, kamatmentes zöld CSOK-hitelt is felvehetnek. Ennek összege két gyermek után 10, három után 15 millió forint. Az igénylések kétharmadánál az ügyfelek élnek a kedvezmények összekapcsolásának lehetőségével
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Kormos Zoltán, az OTP Bank ingatlanhitelezésért felelős vezetője.
Milyen a zöld otthon?
A megkérdezettek többsége (63%) szerint az ilyen lakásoknál a fenntarthatóság szempontjait figyelembe kell venni az építkezéshez használt alapanyagok esetében, illetve a lakás üzemeltetésekor a megújuló energiát kell előnyben részesíteni. A zöld otthonra voksolóknál legfontosabb az energiatakarékosság, bár a fiatalok, és az ilyen típusú ingatlanokat túl drágának tartók körében ez nem szerepel a kiemelt elvárások között.
Esetükben az anyagi szempontok, vagyis a lakás ára a meghatározó. Az viszont kifejezetten biztató a jövő szempontjából, hogy a válaszadók mindössze 3 százaléka tartja valamiféle divatnak, hóbortnak a zöld otthont, kétharmaduk a tudatos környezetvédelemmel társítja a fogalmat, 100-ból 27-en pedig értéknövelő beruházásként tekintenek rá.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml