Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
A tavalyi robbanásszerű növekedésnek köszönhetően a kihelyezett állomány mérete a válság kezdete óta először lépte át a kétszázmilliárd forintot. Az átlagos kölcsönösszeg is nőtt és a jelenlegi reálbér emelkedés miatt vélhetően tovább is fog nőni. Az intenzív pénzintézeti verseny miatt két éve folyamatosan csökkennek a kamatok. Sokkal tudatosabbá váltak az ügyfelek, keresik a fix kamatot, a kiszámítható törlesztő részletű konstrukciókat.
A személyi kölcsön piacra komoly hatással volt a pénzügyi válság, a termék megszenvedte a gazdasági visszaesést - írja közleményében az OTP Bank. A legnehezebb évben, 2012-ben a piac korábbi méretének mintegy harmadára, kb. nyolcvanmilliárd forintra zsugorodott. Ez a szint bőven az egészséges szint alatt volt. Ez a könnyen igényelhető, gyors segítséget biztosító hitellehetőség nem járulhatott hozzá a gazdasági növekedéshez, a lakossági fogyasztás dinamizálásához.
Tavaly azonban robbanásszerű növekedés volt tapasztalható, a kihelyezett állomány mérete a válság kezdete óta először lépte át a kétszázmilliárd forintot. A volumennel ellentétes utat jártak be a kamatok, ez az oka, hogy ma a korábbiakhoz képest sokkal kedvezőbb feltételekkel lehet személyi kölcsön szerződést kötni: az öt évvel ezelőtt 26 százalék környéki kamatok közel tíz százalékponttal mérséklődtek. Dr. Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Bank Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója szerint várhatóan a kihelyezett személyi kölcsönök volumene idén újra eléri a válság előtti szintet.
- mondta Dr. Rajmonné Veres Ibolya.
Pozitív fejlemény, hogy az ügyfelek egyre inkább utánanéznek az online felületeken található kondícióknak, ajánlatoknak, így pénzügyileg tudatosabban, felkészültebben állnak neki a hitelfelvételnek. Az OTP Bank ügyfelei számára már online ügyintézéssel megoldható a kölcsönigény és a jelenlegi adatok szerint minden tizedik kölcsön-értékesítés kötődik az online csatornákhoz - például online szerződéskötés vagy kedvezménykupon-igénylés útján. A bank igazgatója bízik abban, hogy ezt az arányt sikerül az év végéig megduplázni. Az elmúlt években más módon is tudatosabbá váltak az ügyfelek: fontosabbnak tartják például a teljes futamidő alatti fix kamatot, és a változatlan, kiszámítható törlesztőrészleteket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








