Bár a fiatalok döntően rossznak látják anyagi helyzetüket, már visszatérni látszik a vásárlási kedvük, az idősebbeknél sokkal nagyobb arányban terveznek nagy összegű beruházást a közeljövőben, és a hitelfelvételtől sem zárkóznak el annyira, mint az idősebbek - állapítja meg a Cofidis kutatása.
A jelenlegi anyagi helyzetet és a jövőbeli kilátásokat nemtől és kortól függetlenül változatlanul rossznak látják a magyarok - állapítja meg a kutatás. A 18-69 évesek 16 százaléka szerint arra sem elég a havi jövedelme, hogy az alapvető szükségleteit fedezze. A lakosság 49 százaléka ugyan meg tudja venni a legfontosabbakat, de ezzel fel is éli a havi keresetét. A válaszadók 31 százalékának néhány extra kiadásra is futja, de megtakarításra már nem jut, és mindössze 5 százalék azok aránya, akik félre is tudnak tenni.
A 18-29 éves fiatalok 59 százaléka úgy véli, hogy 2011-ben romlottak a pénzügyi kilátásai, 30 százalékuk ugyanolyannak látja a helyzetét, mint az előző évben, mindössze 10 százalék mondta, hogy jobban él, mint egy éve. Bár anyagi helyzetüket tekintve borúlátóak voltak a fiatalok, a jövőbe vetett hitüket nem vesztették el: míg tavaly, év végén még a teljes lakosság döntő többsége (65 százalék) arra számított, hogy romlani fog az anyagi helyzete, és javulásra mindössze 9 százalékuk mert gondolni, a 18-29 év közötti fiatalok 14 százaléka bízott abban, hogy jobban fog élni.
A közlemény szerint talán ez, a fiatalokra jellemző optimistább látásmód jelenik meg a hitelfelvételi tervekben is: míg a lakosság egészében az elkövetkező három hónapban 14 százalék kíván hitelt felvenni, addig a fiatalok 19 százaléka nyilatkozott így.
A következő negyedévben a teljes lakosság 38 százaléka tervez nagyobb értékű terméket vagy szolgáltatást vásárolni a kutatás szerint, jellemzően lakásfelújításra, illetve utazásra kívánnak nagyobb összeget költeni (21, illetve 10 százalék). A fiataloknál 51 százalék tervezi, hogy nagyobb összegben költ.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A hitelfelvételt tervező fiatalok 36 százaléka maximum 99 ezer forint felvételére gondolt, 46 százalékuk 100-999 ezer forint felvételét tervezi. Egymillió forint feletti hitelösszeg felvételére csak a 18-29 évesek 18 százaléka vágyna. Ha a fiatalok nagyobb összegű hitelt vennének fel, legtöbben mosógépre, házimozi rendszerre, vagy konyhai gépre költenék.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







