Pár napos hitelfolyósítást és egyedülálló szolgáltatásokat ígért reklámjaiban a PBB Credit Kft., ám ezek az ígéretei nem voltak valósak. A Gazdasági Versenyhivatal ezért a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt 4 millió forintra bírságolta a vállalkozást.
A PBB Credit Kft. 2008 márciusa és 2009 májusa között nagy példányszámú hirdetési újságokban közzétett hirdetéseiben rövid, 1-3 napon belüli hitelfolyósítást ígért és egyedülállóként hirdette szolgáltatását. A GVH eljárása azt hivatott megválaszolni, hogy megfelelő volt-e az ügyfeleknek adott tájékoztatás a PBB Credit Kft. által hirdetett szolgáltatások lényeges tulajdonságai tekintetében.
A GVH megítélése szerint a reklámokban szereplő határidőt a fogyasztó olyan időtartamként értelmezi, aminek a kezdete a hirdetést feladó vállalkozó felkeresésének időpontja, míg a vége a hitel tényleges folyósításának ideje. A fogyasztó számára ugyanis az a fontos, hogy mennyi idő alatt jut ténylegesen pénzhez. Számára lényegtelen, hogy mennyi idő alatt kerül kitöltésre a hiteligénylés, mennyi idővel később írják alá a kölcsönszerződést, továbbá, hogy a kölcsönszerződés megkötésétől még mennyi ideig kell várakoznia a készpénz kifizetéséig.
A reklámokban ígért határidő teljesüléséhez több jogalany gyors munkavégzése szükséges. Kell az eljárás alá vont vállalkozás gyorsasága, a hitelintézet gyors hitelbírálata, kell a gyors földhivatali ügyintézés és kell az ügyfél aktív együttműködése. A PBB Credit adatszolgáltatásaiból nem derült fény arra, hogy az általa közvetített hitelek folyósítására valóban a meghirdetett időn belül sor került.
A GVH azt állapította meg, hogy a "Gyorshitel akár 1 nap alatt" és a "Gyors jelzáloghitel banki háttérrel 24 órán belül is" tájékoztatások valótlanok. Ezek a szlogenek ugyan nem állították azt, hogy minden kérelmező egy nap, illetőleg 24 óra alatt hitelt kap, de legkedvezőbb esetként ezt az időtartamot tüntették fel, márpedig a hiteligénylés bankhoz beérkezésének napján sohasem került sor a hitel folyósítására, és ezt az eljárás alá vonttal kapcsolatban álló bankok nem is ígérték.
A 2 napos gyorshitelekre vonatkozóan valamennyi ügyfél esetében több mint 2 nap telt el a szerződéskötés és a folyósítás között. Tehát ha a folyamat a szerződéskötés napján indult, akkor sem valósult meg a reklámígéret. Az eljárás ráadásul számottevően 2-20 nappal is hosszabb, mint a reklámokban feltüntetett 2 napos határidő. Mindezekre tekintettel a GVH azt állapította meg, hogy, hogy a "Gyors jelzáloghitel Budapesten 2 nap alatt, egyéb kiemelt településeken 5 nap alatt", a "Gyorshitel 1-3 nap alatt", illetőleg a "Gyorshitel 3 nap alatt" tájékoztatások valótlanok.
A 2009 márciusától reklámozott "gyorshitel 3 nap alatt" ígéret tekintetében is azt állapította meg a GVH, hogy valótlan tartalmú. A 3 nap a banki ügyintézésre kell, ráadásul az első napra annyi banki teendő esik, hogy azok elintézése akár három napig is eltarthat. Ilyen körülmények között kellene a PBB Credit Kft-nek azt bizonyítania, hogy ez alatt az első nap alatt még az eljárás alá vont tevékenysége is megvalósítható. Eljárás alá vont nem bizonyította ezt hitelfolyósítási adatokkal.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A PBB Credit által közvetítet hitelekre vonatkozóan a GVH két okból sem látta helytállónak az "egyedülálló" jelzőt. Egyrészt a vállalkozás nyilatkozatai értelmében az egyedi kondíciók az egyes ügyletek elbírálása során minden esetben külön mérlegeléssel kerülnek megállapításra. Ez azt is jelenti, hogy nincs garancia arra, hogy valamennyi hiteligénylő részesül valamennyi kedvezményben, sőt még csak az sem került bizonyításra, hogy részesül legalább egy kedvezményben.
Másrészt a vállalkozás által ígért kedvezmények - a gyorsított hitelbírálás, a kezelési költség elengedése, az óvadék összegének csökkentése, a közjegyzői díj megelőlegezése, esetlegesen a szerződéskötési díj mértékének csökkentése - nem egyedülálló szolgáltatások. A legtöbb pénzintézet és pénzügyi intézmény biztosít valamiféle kedvezményt ügyfelei részére, annak érdekében, hogy ezzel megkülönböztesse magát és termékét a többi szolgáltatótól és termékeiktől. A GVH abban az esetben sem látja bizonyítottnak az állítást, ha az arra utal, hogy maga a PBB Credit Kft. nyújt egyedülálló szolgáltatást a piacon. Az társaság tevékenysége semmiképpen nem tekinthető egyedülállónak a pénzügyi szolgáltatások piacán.
A GVH megállapította, hogy a PBB Credit Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ami miatt 4 millió forint bírságot kell fizetnie
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








