Az American Express egy új díjtételt kíván bevezetni: évi 20 fontot (6100 forint) szed be minden egyes hitelkártyástól, aki 12 hónapig nem használja plasztikját.
Az új kártyabirtokosokra azonnal, a meglévőkre csak október 1-jétől lesz érvényes a díjszabás, amiből a cég az "alvó" kártyák adminisztrációs költségeit kívánja fedezni.
Az Amex elnöke, Tom Allder elmondta, elkerülhetetlen volt a változtatás, illetve a költségcsökkentés, de igyekeztek úgy alakítani a díjszabáson, hogy a meglévő kártyahasználók a legkevesebb kárt szenvedjék el.
Persze a rivális cégek, a Santander, vagy Lloyds TSB is alkalmaznak hasonló díjat a kártyájukat ritkán használók estén, előbbi 6 hónapos "tétlenség" után 10 fontot kér (3050 forint). A Lloyds 2007-ben küldött ki levelet a kártyabirtokosainak, amiben felhívta figyelmüket, hogy évi 35 fontjuk bánja, ha nem használják, vagy mondják le hitelkártyájukat.
Piaci szakértők szerint a hitelkártya kibocsátó cégek közül egyre többen fognak élni ezzel a lehetőséggel, hiszen így az inaktív ügyfelektől is számíthatnak bevételre, akik idővel ismét rendszeres használóvá, és így bevételforrássá válhatnak a bankok számára.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


