Az American Express egy új díjtételt kíván bevezetni: évi 20 fontot (6100 forint) szed be minden egyes hitelkártyástól, aki 12 hónapig nem használja plasztikját.
Az új kártyabirtokosokra azonnal, a meglévőkre csak október 1-jétől lesz érvényes a díjszabás, amiből a cég az "alvó" kártyák adminisztrációs költségeit kívánja fedezni.
Az Amex elnöke, Tom Allder elmondta, elkerülhetetlen volt a változtatás, illetve a költségcsökkentés, de igyekeztek úgy alakítani a díjszabáson, hogy a meglévő kártyahasználók a legkevesebb kárt szenvedjék el.
Persze a rivális cégek, a Santander, vagy Lloyds TSB is alkalmaznak hasonló díjat a kártyájukat ritkán használók estén, előbbi 6 hónapos "tétlenség" után 10 fontot kér (3050 forint). A Lloyds 2007-ben küldött ki levelet a kártyabirtokosainak, amiben felhívta figyelmüket, hogy évi 35 fontjuk bánja, ha nem használják, vagy mondják le hitelkártyájukat.
Piaci szakértők szerint a hitelkártya kibocsátó cégek közül egyre többen fognak élni ezzel a lehetőséggel, hiszen így az inaktív ügyfelektől is számíthatnak bevételre, akik idővel ismét rendszeres használóvá, és így bevételforrássá válhatnak a bankok számára.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








