A sorozatos ügyfélbedőlések, árverezések, hitel-átütemezések láttán nem is csoda, hogy a bankok most a "megelőzésre" helyezik a hangsúlyt, és minden erejükkel a kockázatok csökkentésén ügyködnek. Ez persze kevesebb hitel kihelyezését, és az ügyfelek alaposabb megválogatását jelenti.
Nagy-Britanniában most a bankok és hitelszövetkezetek egy olyan ügyfélminősítő rendszert kezdnek most alkalmazni, melynek segítésével idejekorán fel tudják mérni, hogy mekkora eséllyel válik valakiből rossz adós a jövőben.
Az 1-1000 skálát alkalmazó pontrendszert a Callcredit nevű hitelminősítő cég dolgozta ki, és már a Royal Bank of Scotland, a Halifax és a Lloyds TSB is ezt alkalmazza. Az ügyfelek minősítésekor figyelembe veszik a hiteltörténetét, a jelenleg fennálló tartozásait, illetve, hogy ezeket miként törleszti, hogy a megelőző 12 hónap során miként változott az eladósodottsága, és a havonta fennálló törlesztési kötelezettségének jövedelemhez viszonyított arányát.
A Callcredit már 2004-óta dolgozik a rendszeren, amihez a bankok ügyféladatait is folyamatosan vizsgálta, hogy kiszűrje azokat a tényezőket, amelyek valóban meghatározóak lehetnek a hitelbedőlés okainak azonosításakor. Hiszen még prémium ügyfelek - akik soha nem késtek még a törlesztéssel - is bedőlhetnek idővel, ha túlvállalják magukat, és jövedelmük jelentős részét már törlesztésre fordítják.
A kérdés aktualitását az adja, hogy nemrégiben jöttek ki friss statisztikák az előző negyedév bedőlt adósairól, amely rekord méreteket öltött a szigetországban, de szakértők szerint ez még csak a jéghegy csúcsa.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








