A nyári uborkaszezon beálltával a brit bankok a bankkártyáikat használó nyaralók zsebéből igyekeznek egyre több pénzt kihúzni, ugyanis a hitelkártyával fizetők nagyobb kamatokkal, a betéti kártyájukat használók magasabb ATM-használati díjakkal szembesülnek külföldi útjuk során.
Nyaralások alkalmával mindenki több pénzt költ, ekkor ugrik meg leginkább a bankkártyával történő tranzakciók száma és értéke is. A britek például júliusban és augusztusban várhatóan 22 milliárd fontot (6 432 milliárd forint) költenek majd hitelkártyájukról. Mivel felmérések szerint több mint 18 millió szigetországbeli rendszeresen később fizeti vissza tartozását, mint a megengedett kamatmentes periódus, így a bankok a THM megemelésével summás bevételre számíthatnak a nyár végére.
Az elmúlt évben minden harmadik kártyabirtokos magasabb hiteldíjakkal szembesült, mint amire szerződéskötéskor számított, a problémát azonban az jelenti, hogy a brit bankok számára nincs kötelező előírás arra vonatkozóan, hogy a havi számlaértesítőben feltüntessék a THM-et is, ami megtévesztheti az ügyfeleket, márpedig a kamat és a THM - mint tudjuk - jelentősen eltérhet egymástól.
A mostani kamatemelést ráadásul a központi bank alapkamat csökkentése előzte meg, amit tehát a bankok nem hárítottak tovább az ügyfelekre. Korábban a brit fogyasztóvédelmi hatóság (Office of Fair Trading) felszólította bankokat, hogy csökkentsék a késedelmes törlesztés esetén kiszabott díjakat 25-ről (7 300 forint) 12 (3 500 forint) fontra, feltételezhetően ezt a kiesést próbálják most az ügyfeleken behajtani egyéb díjak, kamatemelés formájában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml