Az uSwitch.com vizsgálatából kiderült, hogy számos bank felelőtlenül osztogatja a kártyákat, több millió darabot adtak ki olyan ügyfeleknek, akiknek egyáltalán nem ellenőrizték a pénzügyi helyzetét. Az elmúlt 12 hónapban 4,8 millió kártyát adtak ki, az ügyfeleknek pedig kevesebb, mint 10 százalékánál kérdezték meg egyáltalán a jövedelmük mértékét.
A felmérést végző cég vezetője szerint a romló gazdasági helyzetben a legfontosabb prioritásként kellene, hogy szerepeljen az ügyfelek pénzügyi múltjának és jövedelmének ellenőrzése. Bár az ellenőrzés költségeket eredményez, és a vizsgálatok során több ügyfelet is el kellene utasítani, ez még mindig kis veszteség ahhoz képest, amit a tömeges nemfizetés tud okozni rossz ügyfélállomány esetén.
Más szervezetek szerint is aggasztó az alapvető ellenőrzések hiánya, ugyanis ahogy a válság elérte az emberek pénztárcáját, egyre többen kezdenek valótlan adatokat megadni egy hitelkártya igénylés során, ezzel próbálva javítani a hitelképességet, amit azonban a bank nem ellenőriz le.
A másik oldal, a Brit Bankszövetség azonban csak újabb képzelgésnek tartja az aggodalmakat, azzal védekezik, hogy külső felek nem látnak bele a folyamatokba, ami alapján egy ügyfél kártyát kap. A bankok felelősen hiteleznek és megfelelő ellenőrzésnek vetik alá az igénylők pénzügyi helyzetét. Az ellenőrzés a hitelfolyósítás, vagy kártyakiadás előtt zajlik, de valóban nem szükséges számlákkal és fizetési papírokkal igazolni a jövedelmet és a kiadásokat.
Az ellenvélemény azonban továbbra is jelen van, főleg azért, mert minden negyedik percben 1 millió fonttal emelkedik a lakosság adósságállománya, és az emelkedő megélhetési költségek és üzemanyagáraknak köszönhetően a helyzet tovább fog romlani.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal