A pénzintézetek kezdeményezésére a Magyar Bankszövetségen belül a közeljövőben megkezdődhet az a munka, amelynek révén a szakma igyekszik majd egységesíteni a hitelközvetítőkkel szembeni feltételeket - írja a Napi Gazdaság.
Az elmúlt időben ugyanis számos olyan nemkívánatos tendencia látszik, amely akár rövid távon komoly veszélyeket hordoz magában. Bár kiszorulóban van, de még ma sem ritka például, hogy az ügynök nemcsak a banktól, de a közvetített ügyféltől is jutalékot kér a szolgáltatásaiért, miközben a bankokkal szemben is egyre erősebbek a jutalékelvárások. Az egy évvel ezelőtti 2 százalék körüli átlagos jutalékszint már 50 bázisponttal feljebb kúszott. Némely, piacot szerezni akaró hitelintézet pedig állítólag már 4-5 százalékos jutalékot is ígér a közvetítőknek.
A jutalékok megugrásától ugyanakkor a hitelintézetek döntő része nem tart: a Raiffeisen szerint a jutalék mértéke szorosan az akvizíciós költségekhez kapcsolódik, vagyis behatárolt a bank számára. A CIB és az OTP Bank illetékese szerint sem emelkedhet drasztikusan a jutalékok mértéke, mert - ellentétben a biztosítási és a lízingpiaccal, ahol a cégek indulása óta jellemző a termékek közvetítőkön keresztüli értékesítése - a bankok saját, egyre fejlődő hálózataikkal ma már igen közel tudnak kerülni az ügyfelekhez, azokon keresztül pedig olcsóbban érhetőek el a potenciális partnerek.
A gondok döntően azzal függnek össze, hogy a jelenlegi érdekeltségi rendszerben az ügynökök számára a hosszú táv nem létezik: a pénzintézetek szinte kizárólag szerzési pénzt fizetnek az üzletkötőknek. Ennek köszönhetően csak az ügynökön múlik, hogy rá tudja-e beszélni az ügyfelet arra, hogy akár néhány hónap után - mondjuk az akciós kamatszint 6 hónapos időtartamának végét követően - válasszon egy kedvezőbb konstrukciót.
Az ügynökpiaccal kapcsolatban a bankok véleménye az, hogy az már meglehetősen telített: a lapunknak válaszoló hitelintézetek közül többen 2-3 ezres ügynöki szerződésszámról számoltak be, ám a jelek szerint a piacon tevékenykedő közvetítők jó része ennek ellenére is meghatározó pozícióban tud lenni. Ennek egyik fő oka abban keresendő, hogy a "mezei" ügynökökkel a fiókok tartják a kapcsolatot, márpedig egy jelentősebb állomány elvitele bizony komolyan befolyásolja az egység eredményességét , ezáltal az év végi bónuszszinteket is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Miután ma még általános, hogy az ügynök sajátjaként kezeli az állományt, nem ritka, hogy szó szerint megzsarolja a kapcsolattartót azzal, hogy saját ügyfeleit máshova - másik fiókba vagy másik bankhoz - viszi, ha nem teljesülnek a feltételei. Ez korántsem biztos, hogy magasabb jutaléksávot jelent: miután az ügynök a szerzési jutalékot a folyósított hitelösszeg után kapja, létérdeke, hogy az általa átfuttatott ügylet mihamarabb eljusson a folyósításig. Ez pedig azt is jelentheti, hogy az alku arra vonatkozik, hogy a fióki hitelközvetítő előrébb vegye a közvetített hitelek intézését.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








