Több mint 200 jelzáloghitel piaci és médiaszereplőnek küldött felszólító levelet az amerikai Federal Trade Commission, melyben arra kéri a címzetteket, hogy vizsgálják felül a megjelent lakáshitel hirdetéseket. A neten, újságokban, magazinokban, kéretlen levelekben és faxon megjelenő üzenetek több ponton sértik a szövetségi jogszabályokat és félrevezetik a potenciális ügyfeleket.
A megtévesztés általában a türelmi idős konstrukciókkal való trükközést jelenti, mely azért hazánkban sem teljesen ismeretlen. A tengerentúlon bevett szokás, hogy csak a kezdeti, alacsony kamat kerül meghirdetésre, anélkül hogy a hirdetés befogadója értesülhetne a türelmi időt követő (a futamidő túlnyomó részét jellemző) magasabb rátáról.
A fogyasztóvédelmi szerv közleményében kiemelte, hogy a korlátozott tájékozottság könnyen rémálommá változtathatja az ingatlantulajdonlás amerikai álom képzetét.
A hibák sorát gazdagítja az összevethető hiteldíj mutató (nálunk ismert nevén THM) kifelejtése a hirdetésekből. Hazánkban ezt kifelejteni nem szokás, annál inkább léteznek viszont trükkök az indikátor eltorzítására és teljesen használhatatlanná tételére, amint arról korábban beszámoltunk.
Az amerikai FTC az elmúlt évtized során 21 alkalommal indított eljárást jelzáloghitel piaci szereplő ellen, mely esetek közül néhány pénzügyi kompenzációs kötelezettséggel zárult.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít
- Jelentés - Szíria bombázásába kezdett Izrael
- Covid - Tudományos ítélet született a favipiravirról
- Komoly lépést várnak az új NATO-tagállamtól
- Horváth Péter: bár plusz teher a teljesítményértékelés, mégis hasznos lehet